Neon Tetra zwemgedrag

Y

ypoc

Guest
Heb een vraagje voor jullie.

Had dit weekend als eerste bewoners in de bak, 10 neon tetras aangekocht.
Ze zwommen 90% van de tijd in de boven-middenlaag.

Gisteren, er wat gaan bij halen, nog eens 10.

De eerste die ik kocht waren jonkies, deze zijn al wat volwassener.

Maar nu valt me op dat ze nu allemaal 90% van de tijd vlak boven bodem zwemmen, en zo af en toe vooral savonds durven ze wel eens hoger zwemmen.
Dus vroeg ik me af hoe komt dit?

Heb al wat "research" gedaan, kwam op vanalles, dat dat teken is van veilgheid, stroming, etc etc

Dus denkende dat er te veel stroming was heb ik die verminderd maar geen resultaat.
Wat denken jullie? Vind best wel vreemd dat de eerste "groep" dat wel deed en nu met de nieuwe amper.

Of mis ik hier iets? Wat me trouwens wel nog opviel, als ze dan bovenzwemmen zwemmen ze mooi in schooltje of proberen ze toch.
En als ze over bodem zwemmen, allemaal "los"

Wat me dan opviel als ze boven in een schooltje zwemmen, dat het net lijkt of ze aan het oefenen zijn, er vertrekken er 2, maar er volgt niemand, dan keren ze maar terug etc etc...

En nee ze zijn niet ziek ofzo, hebben mooie kleur, enige wat ze doen is laag zwemmen.
 
Heb je voldoende drijfplanten in de bak?
Dat geeft ook een veilig gevoel voor ze.
 
Heb er 0, maar is blackwater zonder planten.

Vind het gewoon vreemd sinds aankoop van nieuwe ze niet meer boven zwemmen
 
Ik heb er maar 4 maar deze zitten altijd in het midden of vlak boven de bodem in de 80cm.
Dit zijn de overgebleven exemplaren van de groep.
 
Heb net terug stroming aangelegd, nu scholen ze weer.

Maar zoals je zegt net boven de bodem.
 
Ja dat heb ik ook en heb redelijke stroming en veel drijvers met een donkere bodem.
Vaak zie ik ze ook wel alle 4 overal en nergens zonder dat ze samen scholen.
 
Hmm dan maar beter op zoek naar nog een "bovenlaag" vis denk ik dan
 
Ik heb hier de Ringbandsnoekjes en die zijn erg leuk maar dat is persoonlijk. Van de stroming hebben ze geen last verder met een 2213 op de 80cm.
 
Heb oplossing gevonden btw :p

Uitstroom externe filter zat halfwege de bak, heb hem nu helemaal aan wateroppervlak gehangen, nu zwemmen ze weer boven
 
Mooi dat je de oplossing hebt nu :thumbs: . Ik heb de spraybar ook net onder het oppervlak maar toch zie ik ze veel in de onderste regionen.
 
Terug
Bovenaan