Neon tetras geboren?

Leopard

Well-known member
Lid geworden
2 maart 2015
Berichten
218
Locatie
Wolvega
Hallo allemaal,

Sinds gisteravond zwemmen er kleine zwarte visjes in mijn bakje. Ik heb het vermoeden dat dit jonge neons zijn. Weet iemand hoe pasgeboren neons eruit zien?
De visjes zijn zwart en zo'n 1-2 mm groot.
Of zouden dit andere visjes zijn?

Visbestand:
6x neon tetra (waren er 10)
4x gup (allemaal vrouw volgens de verkoper)
1x black molly vrouw (was een koppeltje, mannetje is ongeveer een maand terug overleden)
1x dwerggoerami (waren 2, vanochtend 1 overleden, beide man)
2x glaswels (geslacht onbekend)

Aangezien ik overal lees dat de glaswels vrijwel nooit kweken in gevangenschap, de dwerggoeramis beide man waren, de black molly al een hele tijd alleen zit en de guppen allemaal vrouw zijn ga ik er van uit dat het neons zijn.
Echter lees ik dat deze alleen onder specifieke omstandigheden kweken...

Kan iemand bevestigen dat de twee jonkies neons zijn en, zo niet, wat het dat wel is?

Groeten Leopard
 
Neontetra's kweken is al lastig. Kans op een toevalkweekje kun je dus ook nagaan.
Ik gok jonge Black Molly's. Als ik het wel heb kunnen de vrouwtjes een aantal ladingen sperma van de man opslaan, dus dan kan het ook als er geen man meer bij zit. Voor guppen geldt het voorgaande sowieso. Vanwege de kleur dus de gok voor de Black Molly's.

~ Ivo
 
Guppen en Molly's kunnen zeker nog 4/5x werpen van opgeslagen sperma.

Ik heb zelfs meegemaakt dat een Gup na 14 maanden zonder man nog ruim 100 jongen wierp.
 
Oke dat wist ik niet...
Het zijn maar 2 kleintjes, ik dacht dat guppen er veel meer kregen.
In ieder geval bedankt voor de reacties, vanmiddag maar wat stofvoer gehaald en nu maar hopen dat ze niet worden opgegeten.

Groeten Leopard
 
Er zijn wellicht de nodige al opgegeten of dat ze goed verstopt zitten.
 
heb op internet gekeken, zijn geen tetra's, maar molly's


gegroet
julius ceasar
 
Ja daar ging ik ook al voorzichtig vanuit hoor. In ieder geval dat het geen Tetra s waren ;).
 
Dus toch molly's? Ik zal eens zoeken voor plaatjes van baby molly's. Ik had alleen nog maar gezocht naar plaatjes van neons omdat ik er vanuit ging dat deze het waren.

Groeten Leopard

Edit: Het lijken inderdaad Black Molly's te zijn
 
ceasar zei:
heb op internet gekeken, zijn geen tetra's, maar molly's


gegroet
julius ceasar

Voor iemand die al ruim 2000 jaar dood is. Typ je prima. ;)
 
Terug
Bovenaan