Neon/tetra's


Bertjeblup

Well-known member
Lid geworden
2 januari 2022
Berichten
216
Locatie
Grun'n
Ik heb inmiddels een schooltje Neon tetra's in de bak. Witte vlek tetra's erbij geeft teveel onrust in de bak. Gejaag door de witte vlekken.

Welke tetra/neon visje zijn wel geschikt om samen te leven in de bak zonder gejaag.

Ik heb zitten denken aan Blauwe tertra, vuur neon, citroen tetra, zwarte tetra, ember tetra, congo tetra, en potlood visjes. welke soorten zijn verdraagzaam naar elkaar?
 
Vuurneons en neon tetra's leven in de vrije natuur ook samen in dezelfde watertjes. Zijn hele goede buren om te houden. Blauwe tetra ( kardinaal?) of bedoel je de Groene tetra ( niet doen) zitten in warmer, dan wel kouder water....!
Potloodvisjes zijn op zich goed gezelschap, maar door hun gedrag zul je ze weinig zien, en je zult heel fijn voer moeten aanschaffen, want ze hebben maar heel kleine bekjes.
Er zijn meerdere soorten potlood visjes; de meest robuuste soort is de Nannostomus trifasciatus.
 
Vuurneons en neon tetra's leven in de vrije natuur ook samen in dezelfde watertjes. Zijn hele goede buren om te houden. Blauwe tetra ( kardinaal?) of bedoel je de Groene tetra ( niet doen) zitten in warmer, dan wel kouder water....!
Potloodvisjes zijn op zich goed gezelschap, maar door hun gedrag zul je ze weinig zien, en je zult heel fijn voer moeten aanschaffen, want ze hebben maar heel kleine bekjes.
Er zijn meerdere soorten potlood visjes; de meest robuuste soort is de Nannostomus trifasciatus.
Ik heb de Kardinaal tetra, die gaat toch goed samen met de vuur neon?

Zwarte neon volgens mij ook wel.
 
Ja als je de KARDINAAL tetra hebt dan gaan die goed samen! Zi als je ziet is er gauw een misverstand ontstaan als je Nederlandse of zelfs regionale namen gebruikt.
Als je meteen de Latijnse naam had gebruikt dan is duidelijk welke visjes jij heb ten welke dat je bedoelt erbij te willen kopen!
Probeer wel om verschillende vormen en kleuren te gebruiken, dat is mooier en dan is de bak ook meteen een stuk levendiger!
 

Terug
Bovenaan