Neontetra ziek?


Z

Zanziee

Guest
Hallo allen,

zojuist zat ik te kijken naar mijn visjes tijdens het voeren en er viel mij een neon tetra op. Het lijkt alsof hij vlekken op zijn huid heeft zitten. Heb hem even apart gezet en een aantal foto's gemaakt, hoop dat het een beetje duidelijk is, het gaat om de bruinere vlekjes.

Zie hieronder de foto's, heeft iemand een idee of dit kwaad kan? Hij eet wel gewoon / zwemt normaal.

1Yw8y-xTqNzwaNgyhCQxmo70OzLenBg1.jpeg
neon3 by Zanziee, on Flickr

1Yw8y-xTqNzwaNgyhCQxmo70OzLenBg1.jpeg
neon2 by Zanziee, on Flickr

1Yw8y-xTqNzwaNgyhCQxmo70OzLenBg1.jpeg
Neon1 by Zanziee, on Flickr
 
Begin van de valse neonziekte lijkt me...
 
Dat is zo ik snel zie op internet wel te behandelen.. Iemand tips hoe ik dat het beste kan doen? Heb nog nooit eerder een vis behandeld.. Neem aan dat het in een apart bakje moet gebeuren?
 
Hoe is de rest eraan toe?
 
Als het de neonziekte is is er volgens mij weinig aan te doen,waar lees jij dan dat het te behandelen is en staat er dan niet bij hoe?
 
Mondeo:
Heb de rest even bekeken en de rest zwemt gewoon zoals normaal en ziet er niet raar uit (geen rare vlekken).



Seabait:


http://fishprofiles.com/profiles/diseas ... ease_(fNTD)/100008/ deze site

Treatment: In its early stages, fNTD will respond to antibiotics. Fishkeepers in the US have reported success with the "Maracyn" range of products. In the UK, success has been achieved with prescription antibiotics obtained from veterinary surgeons.

Maar snap niet wat ze er mee bedoelen..
 
Mee eens John. Maar calamaris of costia kan ook.
 
Is ook maar een gok omdat deze ziekte meestal onder de vissen huist maar kan ook wat Alex aangeeft zijn.
Ik denk zelf al wel iets van een kromming aan de ruggengraat te zien en was volgens mij een typisch kenmerk van de neonziekte,maar nogmaals ik ben geen expert.
 
Hmm, wat raden jullie aan om te doen?
 
Ik ben zelf snel van het euthanaseren in zulke gevallen om het netjes te zeggen... :juggle:
 
In het kader van, dan kan het zich niet via dat visje verspreiden... Misschien iemand nog een andere optie?
 
1 enkel exemplaar zou ik uitvangen,en uit zijn lijden verlossen. Een besmetting zou ik behandelen,ook tbv de andere vissen.
 
Eens met Alex.
Heb zoiets bij m'n brigittaes gehad,was er 1 met allemaal witte stipjes en heb deze gelijk uit de bak gehaald en afgemaakt.
Kreeg toen wel een hoop shit over me heen hier op het forum maar was achteraf voor mijn bak de beste beslissing gelukkig.
 
Heb hem uit zijn lijden verlost. Was ��n van de eerste vissen die ik gekocht en het grootste van allen was.
Hopen dat de rest gezond blijft.
 
John,

Je haalt Neon Tetra Ziekte (parasiet) en valse Neon Tetra Ziekte (Columnaris bacterie) door elkaar !!! De eerste is inderdaad niet te genezen, giga besmettelijk en zeldzaam.
De valse komt vaker voor, maar is in een vroeg stadium te genezen.

Ik betwijfel overigens of het ��n van beide is. Het zit meer op de vis dan "erin" namelijk.

Groet,
Aad
 
Visziekten Diagnose - Bassleer Biofish


Een analyse of diagnose van visziekten of ziekevissen = een praktisch
hulpmiddel dat dankij foto's u een wegwijs maakt in de wereld van visziekten. Dit
mag u ...
www.bassleer.com/diagnose_visziekten
 

Terug
Bovenaan