Wat is er nieuw

Nep boomstammetje

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Bij de dierenwinkel zag ik een nep boomstammetje dat hol van binnen is met her en der gaten waar de garnalen in kunnen. Hij is van het merk big fish dus dit is wel een bekend merk. Op dit stammetje zit groen nepmos. Het is een mooie verstopplek voor in de garnalenbak maar nu vraag ik me af of dat nepmos geen problemen op zal leveren. Kent iemand deze nepstammetjes en gaat dat goed met garnalen?

Dat zal geen probleem op leveren, maar van een stuk hout het zelf maken is veel leuker en een natuurlijker gezicht.

Zal best goed gaan maar zelf een stukje kienhout bekleden is leuker hoor. Dat groeit echt he.

Als ik me niet vergis maakt Patty veel van dit soort kunstwerkjes.

Was al aan het zoeken maar andere John komt er al mee,dat is wel ideaal spul voor garnalen idd.
Die dingen met dat nepmos zie je tegenwoordig vaak maar ben er zelf wat huiverig voor.

@jessicapilon

Het is een heel mooi boomstammetje dat je laat zien via de webshop, en heel erg geschikt voor kleine garnaaltjes. Hier zullen ze zeker en vast heel blij mee zijn!

Tot nu toe weinig nep in mijn bakken op een klein gezonken scheepje na maar dat is ook weer zo'n mooie schuilplaats, deze laat ik ook begroeien met mos. Zo'n nepstammetje zou ik dan ook willen bekleden met echt mos, van mij hoeft dat nepmos er ook niet op hoor want als het begroeid is met het echte werk zie je dat (hopelijk) niet meer. Ik moet zeggen dat ik dat chollawood ook wel wat vind, jammer dat er meer mensen zijn die dat vinden want het is niet op voorraad. Wat ik ook kies er komt wel mos op, was alleen bang dat dat nepmos misschien los zou laten of nog erger giftig is.

idd ik probeer veel zelf te maken met de materialen en stekjes die ik uit mijn eigen bakken haal

dat chollawood waar Johnhet over had stop in de gaatjes een wat levermos of een ander soort mos dat kijkt heel leuk en natuurlijk de garnalen hier zijn er gek op

DIT BOOMPJE heb ik 2 stuks van erg makkelijk zelf te bekleden omdat op de platte schijfjes een netje zit waar je bv riccia onder kan stoppen plaats dit onder een goed lamp en in no time heb je een leuk boompje

neem anders eens een stuk hout waar je de mossen of met visdraad of zoals ik het doe met een netje van de aardappelzakken vastbind dit blijft beter zitten en het mos groeit er mooi doorheen
er zijn meerdere webshops die dat chollawood verkopen

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan