Wat is er nieuw

nepplanten ?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Watervlo
  • Startdatum Startdatum
W

Watervlo

Guest
hey visvrienden!

ik ben van plan een nieuw aquarium decor te gaan maken mijn planten worden altijd heel gouw bruin en nu vroeg ik me af zal ik nepplanten nemen en is alleen een filter dan genoeg voor zuurstof?

alfast bedankt 😉
 
ooh ja ik hebook cardinaaljaponicas (garnalen) is dat giftig voor die diertjes
 
een aquarium zonder echte planten is moeilijk om stabiel te houden, voornamelijk omdat planten niet eens echt nodig zijn voor de zuurstof maar om andere waarden zoals de No2/No3 in toom te houden.

als je planten snel dood gaan dan moet daar een oorzaak voor zijn dus het is beter om die oorzaak te vinden en het op te lossen.

weet je je waterwaardes?
 
Je beter op je waterwaardes en je licht letten in plaats van plastiken planten te kopen.
 
Neppe planten vind ik persoonlijk niks. Het oogt niet natuurlijks en vaak ook geen beweging van stroming.
 
Oorzaak opzoeken van het feit dat je plantjes het niet redden.. zorgen voor een rijke plantenbak met zeker ook voldoende fijnbladerige planten (mossen bv.).. dat is ideaal (zo niet een eis) voor garnaaltjes, die scharrelen tussen de plantjes hun voeding op.
Als je hier een foto'tje plaatst van je aquarium met wat verdere info over hoe je er verder mee omgaat, eventueel waterwaardes.. wat voor verlichting er boven hangt, hoe lang etc etc.. dan zullen mensen je graag helpen bij het op poten zetten van een gezond beplant aquarium.
Je garnaaltjes zullen je dankbaar zijn. 😛
Succes.
 
oke
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan