Net uitgekomen CPO's


Js

New member
Lid geworden
28 april 2020
Berichten
4
Leeftijd
28
Hallo allemaal,

Ik heb een paar weken terug een cpo dwergkreeftje gekocht die al eitjes bij zich droeg. Vandaag keek ik in mijn aquarium, en telde ik 13 kleintjes.

Ik heb ze stofvoer gegeven(garnalen stofvoer), en het (volwassen?) Vrouwtje flink wat rode muggenlarven gegeven.

Ik heb geen andere keus dan het vrouwtje erin te laten. Het gaat om een 40L bakje.
Mijn vraag is, hou ik nog jonge over? Of word alles opgegeten door de 'moeder'?
 

Bijlagen

  • 20210515_194205.jpg
    20210515_194205.jpg
    215.7 KB · Weergaven: 97
  • 20210515_194925.jpg
    20210515_194925.jpg
    206.4 KB · Weergaven: 102
Gefeliciteerd ! Scheiden is niet nodig, zeker niet als er planten zijn.
 
Met voldoende schuilplaatsen kan het goedgaan hoor.
 
Nou dat betwijfel ik Antje en ik heb weleens anders gehoord.
 
Nou dat betwijfel ik Antje en ik heb weleens anders gehoord.
Ja soms zit ook aquainfo niet goed, mijn ervaring (en ik kweek al heel wat jaartjes met de cpo) is dat ze de nakweek gewoon met rust laten, hier heb ik soms wel meer dan 80 kreeften in de kweekbak qua jonkies, en die bak is tochg echt maar 1 meter breed dus veel ontwijkmogelijkheden zijn er niet. CPO"s staan niet bekend om kanibalisme
 
Ja ik weet het niet en heb ze lang gelden gehad en ben destijds ook gewaarschuwd voor dit fenomeen. Maar of dit is gebeurt dat durf ik niet te zeggen.
 
Bedankt allemaal voor de reacties, heel erg beplant is het aquarium niet. Maar er staat wel wat in natuurlijk, en een hoop stenen. Ben benieuwd, hoop er wel een paar over te houden.
 
Ik zie wel dat sommige proberen kleintjes te vangen, maar het zijn niet echt goede jagers en de kleintjes zijn er veel te snel voor.
 
Bedankt allemaal voor de reacties, heel erg beplant is het aquarium niet. Maar er staat wel wat in natuurlijk, en een hoop stenen. Ben benieuwd, hoop er wel een paar over te houden.
Zou er wat lomariopsis lineatamos in doen als ik jouw was, daar maken cpo'tjes graag gebruik van
 

Terug
Bovenaan