Wat is er nieuw

niet meer gelukkig ermee

  • Onderwerp starter Onderwerp starter malawi22
  • Startdatum Startdatum
M

malawi22

Guest
Beste,


Ik ben al een tijdje niet meer gelukkig met de filter jbl 900 hij doet wel nog altijd goed maar ik vind dat de stroming soms beter kan.

Nu ben aan overwegen om de jbl 1500 te gaan nemen nu mijn vraag is moog je dat meteen doen bedoel daarmee morgen de jbl 1500 kopen en installeren en laten draaien ipv van de jbl 900 ik ga een filterstart kopen maar er draait nog een anderen filter mee de juwel bio flow 3.0 deze staat er in en die draait perfect.

groet
 
Ik denk dat het handig is om te weten hoe groot je bak is en welke bevolking je hebt. Wel of geen zware vervuilers?
 
Het is eigenlijk een kweek bak maar wel voor Malawi vissen deze zitten tot ze groter worden in een rio 180 de groot bak is 250 60 60 maar daar zitten 2 jbl 1500 op en dat werkt perfect nu wil op de rio ook een 1500 installeren
 
Ik heb de 901E op een 1.10 bak

Maar ik moet de stroming afremmen juist...

Zit het geheel wel goed in elkaar?

En wat gebruik je..spraybuis? breede spuitstuk?
 
Alles zit goed in elkaar ik heb hem ondertussen al 2 jaar maar ben er niet meer zo content mee en ik gebruik het standard wat in de doos zat ik heb er niks speciaal bij gekocht om een andere mondstuk te nemen.
 
Koop dan de JBL 1901 voor de grootste aquarium en kun je de 2 andere filters 1501 verwijderen en 1 daarvan gebruiken voor je kweekaquarium.

Bespaar je stroom uit voor de grootste aquarium die dan weer gebruikt wordt voor de kweekaquarium.
 
Kan het niet zijn, dat het filter toevallig aan een schoonmaakbeurt toe is? Of is dat nog maar kortgeleden al gebeurd?

~ Ivo
 
Huh, ik heb overlaatst na lang twijfelen een JBL 700 erbij gekocht omdat ik de stroming van het interne filter net aan vond. Nu met de 700 erbij heb ik ruim voldoende stroming voor mijn Vision 180. Als jij met je interne pomp en je JBL 900 nog niet voldoende hebt dan is er wel iets fout.
 
filter is pas schoon gemaakt geweest over 4 dagen. Ja dat kan wel dat jij vind dat je genoeg heb voor je vision en welke vissen heb jij erin zitten dan. Ik vind gewoon dat malawi vissen al een sterke stroming nodig hebben en ik heb nu ook pas ontdekt dat de jbl 1901 op de markt is gekomen en heb hem meteen besteld dinsdag heb hem al hier.

Er is niks mis mee hoor met de filter maar is gewoon dat er niet echt meer blij van ben en dat hem liever kwijt ben. En gewoon ook de knop gaat soms af en toe bedoel met het indrukken dat hij soms blijft staan vanonder en dat je hem dan omhoog moet trekken om verder te kunnen pompen voor het water erin te krijgen na ieder schoonmaak.
 
Tja,daar zit een rubber ring,die wel eens gesmeerd moet worden.
Dat is bij de Eheim ook, dan maak ik de kop even open,en doe er wat vaseline aan.

En dat de stroming minder is,zal door de inhoud komen.
Grof onder ,fijn boven.

En Malawi hoeft niet hard te stromen.
 
Een JBL cristalprofi 1901 op een 180liter bakje en dan ook nog eens een intern filter van 600l/h. Tja, er zijn mensen die het met minder doen en ook een goede plantengroei en blije vissen hebben. Maar je kan beter geen advies vragen op een forum als je niet wilt dat iemand buiten je straatje antwoord.
 
je doet percies of ik een betweter ben

En wie heeft nu ineens gezegd dat je iemand beoordelen mag wie zegt dat ik het advies niet te harte neemt en dat ik zou doen wat ik zelf wil??

Ten eerste die jbl 1901 kom niet eens op de 180 liter maar op de groot bak staat in vorige bericht dat ik de jbl 1501 ga afkoppelen en dan deze op de groot bak ga zetten.

Ik heb in die 180 liter nog niet eens planten
 
Waarom zit je op een forum , als je je gelijk zo aangevallen voelt?
 
Ik snap het eigenlijk wel. Als berichten niet goed gelezen worden en er van alles aangenomen wordt i.p.v. advies te geven vind ik het niet gek dat malawi22 zo reageert.

Maar het is nu opgelost? Of heb je nog vragen? 🙂
 
Hij verteld het ook wel warrig,he.
Moet ook 2 x lezen,om te begrijpen.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan