Wat is er nieuw

Niet tevreden met mijn aquarium inrichting

ldr12

Well-known member
Lid geworden
12 maart 2016
Leeftijd
21
Ik heb onlangs mijn aquarium opnieuw ingericht, maar ben er niet helemaal tevreden over. Iemand tips?

Hieronder hoe het was:

Hoe het nu is:

Ik vind je bak leuk. Wat ik zou veranderen is de stenen die netjes op een rij liggen. Ik zou ze natuurlijker neerleggen.

ik vind het er ook leuk uitzien 🙂 met wat hoge planten op de achtergrond of kleine planten op de voorgrond kun je wat meer diepte creëeren.
Je vuurstaart Labeo zit overigens wel te klein... deze vissen worden 15 cm

Ik vind hem er leuk uit zien, maar op de bovenlaag wat missen.
Zoals F. al zegt misschien eens kijken naar wat hoge planten voor op de achtergrond.
Misschien ook iets met een ander kleurtje dan de planten die je nu hebt

ik vind het er ook leuk uitzien 🙂 met wat hoge planten op de achtergrond of kleine planten op de voorgrond kun je wat meer diepte creëeren.
En op hogere leeftijd kunnen ze tirannieke trekjes ontwikkelen, tot vermoorden van hun bakgenoten af......

Ik heb ook ooit de vuurstaatt labeo gehad maar weer teruggebracht... . Was een slecht advies van een LFS.

Vooral in een te kleine bak kan zo n Labeo vervelend worden.

Het aquarium is inderdaad te klein voor de vuurtstaart. Binnenkort schaf ik een aquarium van een meter aan. Gelukkig is deze vuurstaart klein gebleven, slechts 9 cm en zit hij al zes jaar in deze bak dus veel groter zal die niet worden. 😅

Vooral in een te kleine bak kan zo n Labeo vervelend worden.
Daar heb ik de laatste tijd inderdaad last van. Mijn vuurtstaart gaat vaak achter de black molly's aan. (Hij ziet ze als soortgenoten?)

• Leuk
Waarderingen: F.
Minder zegt soms meer. Zelf wilde ik ook altijd mijn hele bak volzetten met planten. Uiteindelijk wordt het dan rommelig of je moet er veel onderhoud aan geven. Dit is bij jou wellicht ook een beetje zo. Ik houd me aan deze tips:

- achterin; echt lekker hoge planten neerzetten die het water oppervlak raken.
- minder planten, meer hardscape
- minder planten; zorgt voor meer onderhoud op die planten. Ook kan je de ontwikkeling beter volgen van de plant. Wat ook leuker is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan