niet zo'n veel voorkomende combi mogelijk?


Mark D

Well-known member
Lid geworden
27 oktober 2019
Berichten
456
Leeftijd
61
Beste mensen,

Mijn droomopstelling heb ik in mijn hoofd maar in uitvoering nog in de kinderfase , keuze van de sump is achter de rug, morgen in huis. Nu de kast.

Ik vind twee dingen mooi
1. een gepoedercoat frame, dat zichtbaar blijft aan de buitenkant en waar beplating en deur in verzonken zit
2. lacobelglas als buitenkant

Wat zie ik. Ik zie aquariums die zijn uitgevoerd in lacobel, dat zijn van die glimmende kisten die volledig zijn afgewerkt en waar niets meer te zien is van wat er achter zit. En ik zie aquariums met een zichtbaar frame die zijn voorzien van allerlei beplatingsmaterialen, behalve lacobel. Ik zou de combi nu juist zo mooi vinden.

Is er een reden voor dat ik dit niet zie?
  • Is lacobel misschien niet zo geschikt om er gaten in te boren of scharnieren aan te bevestigen? ,(ik denk het niet als ik daar over google)
  • Als ik al lacobel zie, dan is dat wit of zwart of iets daartussen, terwijl in binnenhuisdesign er werkelijk allerlei prachtige kleuren gebruikt worden. Vinden aquarianen alleen de grijsschalen mooi?
  • Is het veel te duur of te zwaar?,(ik denk het niet als ik daar over google)
  • Is niemand ooit op dit idee gekomen? (onwaarschijnlijk, er is anno 2021 weinig nieuws onder de zon)
  • Heb ik geen smaak en is dit gewoon lelijk?

Iemand hier ervaring met deze materie?


tnx

Mark
 
Lacobel is toch gewoon gelakt glas op een houten paneeltje?
Zou niet weten waarom het niet in het frame gemonteerd kan worden ipv erop
 
het is prima mogelijk wat je wilt. alleen niet erg gebruikelijk.

maar gewoon niet standaard en binnenliggende deurtjes etc komt heel precies, sluit minder strak af (geluid) en oog minder strak.
opliggend is daarom meer standaard en kan bijv ook goed met magneten bevestigd worden zodat panelen afneembaar zijn ipv een deurtje dat in de weg kan zitten.

zwart wit en grijs zijn nou eenmaal de meest gekozen kleuren, dus goedkoper en met minder risico te produceren.
lacobel wordt volgens mij niet heel veel gebruikt, omdat er goedkopere en minder kwetsbare alternatieven zijn. tis mooi spul.
 
Lacobel is toch gewoon gelakt glas op een houten paneeltje?
Zou niet weten waarom het niet in het frame gemonteerd kan worden ipv erop
Je hebt helemaal gelijk, tuinkabouter. Ik ben zojuist terug van een aquariumwinkel waar ik eea eens goed heb bekeken. Ik ging er van uit dat het glas gewoon glas was en verder niks, maar inderdaad, het is maar heel dun glas dat ze gebruiken bij aquariums, en dat zit gewoon geplakt op hout, en dat hout bevat alle bevestigingen en scharnieren etc etc etc.

tnx

Mark
 
het is prima mogelijk wat je wilt. alleen niet erg gebruikelijk.

maar gewoon niet standaard en binnenliggende deurtjes etc komt heel precies, sluit minder strak af (geluid) en oog minder strak.
opliggend is daarom meer standaard en kan bijv ook goed met magneten bevestigd worden zodat panelen afneembaar zijn ipv een deurtje dat in de weg kan zitten.

zwart wit en grijs zijn nou eenmaal de meest gekozen kleuren, dus goedkoper en met minder risico te produceren.
lacobel wordt volgens mij niet heel veel gebruikt, omdat er goedkopere en minder kwetsbare alternatieven zijn. tis mooi spul.

Ik geloof je direct als je opmerkt dat die kleuren het meest gekozen worden en daardoor goedkoper, en dat wordt dan vanzelf een cirkeltje. En met de info van nu kan ik daar dus van af wijken. Ik moet dus in hout gaan denken, daar de bevestigingen etc. op uitrekenen en maken of laten maken, genoeg diepte overhouden in het frame, en daarna gewoon bij een lacobel leverancier de dunne, op maat gemaakte plaatjes bestellen, die ik er dan zelf op plak.

Kan ik kiezen uit welke kleur ik maar wil.

Ik ben geholpen.

tnx

Mark
 
Je hebt helemaal gelijk, tuinkabouter. Ik ben zojuist terug van een aquariumwinkel waar ik eea eens goed heb bekeken. Ik ging er van uit dat het glas gewoon glas was en verder niks, maar inderdaad, het is maar heel dun glas dat ze gebruiken bij aquariums, en dat zit gewoon geplakt op hout, en dat hout bevat alle bevestigingen en scharnieren etc etc etc.

tnx

Mark
Dat maakt het geheel een stuk makkelijker om te verwerken natuurlijk.
Maar deurtjes in je meubel ipv erop moet je alleen opletten dat je frame met een goede techniek is gelast en dat je de kieren rondom gelijk kan houden
 

Terug
Bovenaan