Wat is er nieuw

Nieuw 😊

Fienelien

Member
Lid geworden
1 september 2021
Leeftijd
34
Hallo iedereen, ben onlangs begonnen met een aquarium.. het bettamannetje kreeg ontzettend veel keuren ( viel iedereen en alles aan) na 3dagen heb ik hem in een bettabakje van 2l zitten op aanraden van de vissenwinkel.. nu had ik atison's betta spa meegekregen kan ik deze ook in het aquarium met andere vissen toevoegen? Alvast bedankt

2l is extreem klein, zelfs voor een betta, het water moet je zeer schoon houden

dat spul is volgens mij amandelblad, dat kan overal in maar is geen vervanging voor een filter

Ja dat vond ik ook maar voor de betta zou dit moeten lukken zeide ze. Het is wel de bedoeling voor minimaal 1x in de week volledig vers water te geven. In de aquarium laten was ook geen optie spijtig genoeg.

fijn dat je wel een filter hebt. maar een 2liter bettabakje moet je minsens elke dag verschonen.
heb je een foto?

fijn dat je wel een filter hebt. maar een 2liter bettabakje moet je minsens elke dag verschonen.
heb je een foto?
Eerst zat hij hier in... en nu in deze

Bijlagen

• 16305060871964469977652619582993.jpg
    16305060871964469977652619582993.jpg
    223.2 KB · Weergaven: 108
  • 20210901_131126.jpg
    20210901_131126.jpg
    208.8 KB · Weergaven: 101
Welkom en inderdaad houden ze Betta s vaak bij opkweken of verkoop in potten dan kan zo n arme vis amper zwemmen dus ik zou minimal 30 liter aanhouden.
Mocht dat niet lukken dan zou ik hem proberen terug te doen naar de lfs.

heb je een foto?
Zou ik hem even beter in curverbak 30l zitten?

Welkom Fienelien op het AF forum en veel plezier met je aquarium gewenst. Persoonlijk zou ik hem in een 40 liter aquarium doen bijvoorbeeld. Voordeel is dat jullie elkaar dan beter kunnen zien en van elkaar genieten.   😉🙂

Welkom Fienelien op het AF forum en veel plezier met je aquarium gewenst. Persoonlijk zou ik hem in een 40 liter aquarium doen bijvoorbeeld. Voordeel is dat jullie elkaar dan beter kunnen zien en van elkaar genieten.   😉bedankt! Ja hij zat idd eerst in een 50l aquarium... 😊 alleen is dat wat misgelopen 🙄 heb geen plaats voor 2de aquarium laat staan de filter en toebehoren.. heb geprobeerd voor via bepaalde verkoopforums maar zonder resultaat.. dus nu een beetje radeloos voor het zo maar te zggen

De vis dan zolang in een emmer water doen of een bakje van de action bijvoorbeeld kan dan al helpen
Ok en deze " bettabakje " niet meer gebruiken dan ?

Even een update heb een bak van 34x34x20 voor mijn betta 😊 dacht eventueel hier nog een slak bij te zetten 😊 ( alleen is ook maar alleen ) 😉

Voila de betta in nieuw huis 🙂 ( de andere gaat de vijver in als deze wat groter is )
20210903_092403.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan