Wat is er nieuw

Nieuw 60 cm aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lenny leonard
  • Startdatum Startdatum
L

Lenny leonard

Guest
Hallo vissen houders,
Ik heb vandaag na 2 weken een aquarium te laten indraaien er gister mijn eerste vissen in gedaan
Het is een 60 cm aquarium en hij is 40 cm hoog
Er zit nu in:
10 neon tetra's
1 betta man
2 betta vrouw
1 vuurstaart labeo

Maar ik vindt mijn aquarium erg leeg en kaal
Kunnen hier nog vissen bij? (Ik heb er zelf nog geen verstand van)
En zo ja welke?
Ik wil graag iets wat meer leven in de bak brengt maar niet de groep neon's uit elkaar drijft ofzo
En welke algeneter kan er eigelijk in? Want ik wil er graag nog een algeneter in maar bij de dierenwinkel zeiden ze dat er een algeneter van ong 30 cm makkelijk in kon dus daarom geloof ik hun niet meer over wat er wel en wat er niet in kan
En kan er ook nog een of ander garnaaltje of kreeftje in?
Alvast bedankt
Groeten Lenny Leonard

Welkom!

Zomaar een paar dingen die me opvallen:
- die winkel nooit meer geloven!
- (veel) ruimte voor uitbreiding heb je niet meer.
- ik hoop dat je bak letterlijk volbeplant is, want 2 vrouwen bij een Betta man is zelfs op een 80cm aquarium al riskant.

~ Ivo

een 60cm is erg beperkt qua vissen, en dit lijkt me al aardig vol.... heb geen verstand van betta's, maar weet wel dat de vuurstaart labeo veel te groot is voor een 60 cm bak, hoort in een 120cm bak thuis.... ook kan de vis aardig agressief worden. Ik zou hier dan ook een ander huisje voor zoeken. Of terug brengen naar de winkel. Kreeftjes zijn vaak geen goede combi met vissen, garnaaltjes kunnen prima (al zal er wel af en toe 1 opgesnoept worden).

Welkom op het forum!

De vuurstaart labeo had je beter niet kunnen nemen, deze kan erg onverdraagzaam zijn tegenover andere vissen. Ze kunnen aardig agressief zijn, in een klein bakje kan dit zomaar fatale hebben voor de andere vissen.

Welkom op het AF.
Ik ga helemaal met Ludger mee wat betreft de Labeo.