Wat is er nieuw

Nieuw 60 cm aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lenny leonard
  • Startdatum Startdatum
L

Lenny leonard

Guest
Hallo vissen houders,
Ik heb vandaag na 2 weken een aquarium te laten indraaien er gister mijn eerste vissen in gedaan
Het is een 60 cm aquarium en hij is 40 cm hoog
Er zit nu in:
10 neon tetra's
1 betta man
2 betta vrouw
1 vuurstaart labeo

Maar ik vindt mijn aquarium erg leeg en kaal
Kunnen hier nog vissen bij? (Ik heb er zelf nog geen verstand van)
En zo ja welke?
Ik wil graag iets wat meer leven in de bak brengt maar niet de groep neon's uit elkaar drijft ofzo
En welke algeneter kan er eigelijk in? Want ik wil er graag nog een algeneter in maar bij de dierenwinkel zeiden ze dat er een algeneter van ong 30 cm makkelijk in kon dus daarom geloof ik hun niet meer over wat er wel en wat er niet in kan
En kan er ook nog een of ander garnaaltje of kreeftje in?
Alvast bedankt
Groeten Lenny Leonard

Welkom!

Zomaar een paar dingen die me opvallen:
- die winkel nooit meer geloven!
- (veel) ruimte voor uitbreiding heb je niet meer.
- ik hoop dat je bak letterlijk volbeplant is, want 2 vrouwen bij een Betta man is zelfs op een 80cm aquarium al riskant.

~ Ivo

een 60cm is erg beperkt qua vissen, en dit lijkt me al aardig vol.... heb geen verstand van betta's, maar weet wel dat de vuurstaart labeo veel te groot is voor een 60 cm bak, hoort in een 120cm bak thuis.... ook kan de vis aardig agressief worden. Ik zou hier dan ook een ander huisje voor zoeken. Of terug brengen naar de winkel. Kreeftjes zijn vaak geen goede combi met vissen, garnaaltjes kunnen prima (al zal er wel af en toe 1 opgesnoept worden).

Welkom op het forum!

De vuurstaart labeo had je beter niet kunnen nemen, deze kan erg onverdraagzaam zijn tegenover andere vissen. Ze kunnen aardig agressief zijn, in een klein bakje kan dit zomaar fatale hebben voor de andere vissen.

Welkom op het AF.
Ik ga helemaal met Ludger mee wat betreft de Labeo.
In mijn begintijd vond ik die ook mooi en ook hier deed ik die in een 60cm bakje. Nou binnen de kortste keren maakte die vis de andere vissen het leven zuur hoor.
Als ik je een advies mag geven dan zou ik proberen om hem snel een goed ander onderkomen te geven.

Oh ik vondt de labeo er wel grappig en klein uit zien
Maar volgens mij is het geen vuurstraart bij is wit met rode vinnen maar hij leek er erg op maar hij zwemt meer
Ik zal hem anders maandag naar de dierenwinkel brengen
En wat is er mis aan de betta's dan?
En wat moet ik daar aan doen?
Op internet staat dat betta's in een 60 cm bak kunnen
En is er echt geen ruimte meer voor een paar visjes ofzo? Want hij is erg leeg vindt ik!
Bedankt voor de erge snelle reacties!
Groeten lenny

Lenny leonard zei:
En wat is er mis aan de betta's dan?
En wat moet ik daar aan doen?
Op internet staat dat betta's in een 60 cm bak kunnen
Een betta man kan prima, maar met 2 vrouwen erbij wordt het dus heel riskant. Dat is ook wat ik al schreef. Betta mannen kunnen heel opdringerig en zelfs agressief zijn naar vrouwtjes. Vrouwtjes onderling zijn ook niet altijd even lief. In een goed ingericht 80cm aquarium is er eigenlijk net genoeg ruimte om aan elkaar te ontkomen als dat nodig is, maar dat is dus wel een aquarium met ongeveer twee keer zoveel inhoud.

Lenny leonard zei:
Want hij is erg leeg vindt ik!
Dan laat eens een foto van je aquarium zien, want een 60cm met dit aantal visjes zou helemaal niet leeg uit moeten zien. Denk eerder dat er misschien nog wat plantjes of andere decoratie bij kan.

~ Ivo

O is het dan beter als ik die ook naar de dierenwinkel breng?
En er zit inderdaad vrij weinig beplanting in
Ik zal maandag anders een paar extra plantjes kopen en kijken of het dan wat voller wordt
Maar kan ik er nog wel een kleine algeneter in doen?
En over de garnalen goldie83 zei dat er garnalen bij kunnen
Maar welke? En hoeveel?
Mvg Lenny

Ik heb even op google gekeken en ik zag daar waaierhand garnalen en die lijken me wel erg leuk!
En vuurgarnalen zijn ook erg leuk
Hoeveel kunnen daar van in mijn aquarium?
En kunnen die samen met die waaierhand garnalen?
En wat eten die?
En kweken die eigelijk zo snel als dat ze zeggen?
Mvg Lenny

vuurgarnalen kweken erg snel ik ben ook met 30 begonnen in mijn 60 cm en was zeker wel 125-150 geworden

Hoelang duurde dat?
En wat als ik er 10 neem?
Bedankt nog voor alle reacties!
Mvg Lenny

Tja ik heb in een 60cm 1 man en 2 vrouwen van de betta en verder niks. Dat gaat goed en heb nu de eerste jongen. Maar ja dan begint het want pa en ma moeten eruit als er jongen zijn.
Gelukkig heb ik extra bakjes maar anders kun je die beter er ook niet in hebben. Of alleen een man of vrouw.
Verder gaat het wel goed die 3 maar goed verder geen medebewoners. En erg veel beplanting.

Lenny leonard zei:
Ik heb even op google gekeken en ik zag daar waaierhand garnalen en die lijken me wel erg leuk!
En vuurgarnalen zijn ook erg leuk
Hoeveel kunnen daar van in mijn aquarium?
En kunnen die samen met die waaierhand garnalen?
En wat eten die?
En kweken die eigelijk zo snel als dat ze zeggen?
Mvg Lenny
Waaierhand garnalen kweken niet in zoetwater.
Krijgen wel eieren,maar de larven moet dan naar brak-zoutwater.
Is zeer intensief werk.

Ik heb nog een aquarium van ong 30 cm hoog 30 breed 30 lang
Daar kan ik altijd nog de man in doen als hij te agressief wordt...
Gr lenny

WElke man?

En over de reactie van bertus
Ik bedoelde de vuurgarnalen
Gr lenny

De betta man bertus
Die is te agressief tegen de vrouwen volgens de meeste

Er moeten wel voldoende schuilplaatsen zijn ja.
En als er een nest is moeten de vrouwen er ook uit gehaald worden dus heb je een extra bak nodig.

Voldoet die bak die ik aangegeven heb voor de vrouwen? Of bedoel je 3 bakken?
Maar maken ze dan zo snel een nest?
Ik dacht dat dat niet zo vaak gebeurde...
Gr lenny

En nu ik zit te kijken lijkt 1 van de 2 vrouwen een stuk dikker dan de ander maar ze hebben wel de zelfde grote
Als ze nou zwanger is wat moet ik dan doen?
En maakt de man dan zomaar een schuimnest?
Gr Lenny

Ik heb ook een dikkere vrouw erbij. Als de vrouw kuit heeft kan ze zelf als dat nodig is het ook lossen heb ik gelezen.
De man zal eerst een schuimnest moeten maken en de vrouw zal er op in moeten gaan. De mijne had al 2 gemaakt maar de vrouw was er niet aan toe. Dus een nest dat de man maakt betekend niet altijd dat er een legsel volgt.
Als dat wel gebeurt moet je de beide vrouwen bij de man weghalen en de man moet je zo n week na het uitkomen ook bij de jongen verwijderen.
Maar ja met meerdere vissen in je bak heb je dan een probleem denk ik.
Vandaar dat ik er verder ook geen medebewoners in heb. En een extra bak.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan