Nieuw adres CO2


benvo

Well-known member
Lid geworden
28 mei 2014
Berichten
13,339
Locatie
Hellendoorn
Website
aquaforum.nl
Waar ik tot nu toe mijn CO2 flessen liet her-vullen, ik heb een 2 kg en een 1,5 kg fles, bij een grote Aquarium winkel in Enschede, nu heb ik een adres gevonden waar ik telkens kan ruilen voor een volle fles. 2 kg vullen kostte mij € 22,25. Nu ruilde ik voor € 15,- bij Hinnen in Almelo, ook nog eens een halve afstand dichterbij. Als extra werd mij verteld dat wanneer ik mijn 1,5 kg fles leeg heb ik deze om kan ruilen voor een volle 2 kg fles en dan ook gewoon weer 15 euro betaal. Dit scheelt aanmerkelijk. Ik ben dus blij met deze deal.
 
Laatst bewerkt:
Waar ik tot nu toe mijn CO2 flessen liet her-vullen, ik heb een 2 kg en een 1,5 kg fles, bij een grote Aquarium winkel in Enschede, nu heb ik een adres gevonden waar ik telkens kan ruilen voor een volle fles. 2 kg vullen kostte mij € 22,25. Nu ruilde ik voor € 15,- bij Hinnen in Almelo, ook nog eens een halve afstand dichterbij. Als extra werd mij verteld dat wanneer ik mijn 1,5 kg fles leeg heb ik deze om kan ruilen voor een volle 2 kg fles en dan ook gewoon weer 15 euro betaal. Dit scheelt aanmerkelijk. Ik ben dus blij met deze deal.

Dat is super Ben.

Zelf wissel ik ook flessen bij de slijter. Je zit ook niet meer met keuringen.

En de lfs zaten de flessen ook wel eens te vol. 90 Bar.
 
Goeie tip Ben, ik ging ook naar Enschede eerst. Laatste keer naar Dalen geweest Gd aqua. En daar laten vullen. Weet niet meer exact maar dacht €19,50 voor 2kg. Klaar terwijl u wacht. Toch maar eens naar Almelo dan.
 
Hum, waarom niet de CO2 natuurlijk produceren met een DSB/ Deep Sand Bed? Zelf nog geen ervaring mee, maar al genoeg ingelezen om het zelf ook aan te durven...
 
Hum, waarom niet de CO2 natuurlijk produceren met een DSB/ Deep Sand Bed? Zelf nog geen ervaring mee, maar al genoeg ingelezen om het zelf ook aan te durven...

Het lastige van dit is het wankele evenwicht tussen een positief en negatief effect.

Wil je voldoende CO2 krijgen, zal er veel organisch materiaal in het zand moeten komen. En dat is nou juist een eigenschap van zand die dat voorkomt.

Daarnaast kun je ook de verkeere gassen krijgen en een rotte bodem.

Maar de essentie is best goed. En dat is je bodem met rust laten. En zijn werk laten doen.
 
Waar ik tot nu toe mijn CO2 flessen liet her-vullen, ik heb een 2 kg en een 1,5 kg fles, bij een grote Aquarium winkel in Enschede, nu heb ik een adres gevonden waar ik telkens kan ruilen voor een volle fles. 2 kg vullen kostte mij € 22,25. Nu ruilde ik voor € 15,- bij Hinnen in Almelo, ook nog eens een halve afstand dichterbij. Als extra werd mij verteld dat wanneer ik mijn 1,5 kg fles leeg heb ik deze om kan ruilen voor een volle 2 kg fles en dan ook gewoon weer 15 euro betaal. Dit scheelt aanmerkelijk. Ik ben dus blij met deze deal.
Bij kuil Nicos in Enschede betaal je 9 euro voor een 2 kg vulling.
 
Bij kuil Nicos in Enschede betaal je 9 euro voor een 2 kg vulling.
Jep, daar ga ik ook naartoe. Bij iedereen in de buurt zal wel zo'n soort bedrijf zitten, gewoon even een mailtje sturen of je de fles kunt bijvullen(meestal staat dst niet op de site);)
 
Kwam een super CO2 tip tegen op dit forum.

De Sligro..............2Kg CO2 voor € 23,40 ex BTW
Wel € 120,00 statiegeld maar dat is maar 1x.
 
Ik betaal hier voor 2 kilo 12,50 incl dus het loont vaak om naar een industriele gassenleverancier te zoeken.
 
Gasboer aan de overkant zitten (kuil nicos)
9,99 voor een 2kg fles vulling. Veel goedkoper wordt het niet.
 

Terug
Bovenaan