Wat is er nieuw

Nieuw afrikaans 60 liter jelle (JellesWorld)

• Onderwerp starter Onderwerp starter jellesworld
  • Startdatum Startdatum
J

jellesworld

Guest
Nieuw aquarium van een 60tal liter afgewerkt met wit gelakt glas. De verlichting is led en werkt met opkomende en ondergaande zon. Alle techniek zit verwerkt achter de wand .

visbestand:

koppel kaap lopez kili
7 afrikaanse blauwoogjes
1 afrikaanse waaierhand
5 Microsynodontis batesii

ook al de planten zijn afrikaans
tips zijn welkom 🙂

955925_0_82_wp_20150531_001.jpg

Leuk zo met de achterwand.

Mooi! Misschien nog wat drijfplantjes?

Leuk! De Afrikaanse waaierhand laat zich vaker zien als hij met wat soortgenoten is. Trouwens geweldig leuke beestjes en enigszins onderschat in de 'hobby'.

P.S. Ik vind wel dat die Microsynodontis batesii qua lengte en (ongetwijfeld) druk gedrag wat krap zitten. Ken die soort trouwens niet. Waaierhanden worden ook vrij fors, maar zijn behoorlijk passief qua gedrag, dus dat kan wel.

Drijplanten heb ik voor geken maar afrikaanse vind ik niet.
Wat de waaierhand betreft heb ik getwijfeld om er twee te nemen maar met de batesi vreesde ik dat ze elkaars voedsel gingen opeten. De batesie zijn vissen die zich vooral schuilhouden en onder stenen liggen. Ik denk dat qua ruimte dit zal meevallen.

ok, nieuwe update van aquarium. Ondertussen setting aangepast.

396817_0_82_p5250223.jpg

ik vond het echter nog te gemaakt en niet natuurlijk genoeg dus heb ik nog wat wijzigingen aangebracht

414193_0_82_p6170250.jpg

afrikaanse waaierhand

692254_0_82_p6170253.jpg

de kaap lopez

533225_0_82_p6170251.jpg

tips zijn welkom

Bak heeft vele wijzigingen ondergaan. De blauwoogjes zijn eruit en de kili's ook. Er is een afrikaanse waaierhand bijgekomen en enekele wijzigingen in het plantenbestand doorgevoerd. Er komen een 12 tal dwergbijlzalmpjes bij (is niet afrikaans maar zal gezelschapsaquarium worden). Er komt ofwel een koppel ramirezi's in of een koppel honinggourami's. Ben er nog niet uit, iemand tips?

171612_0_82_wp_20150927_002.jpg

Bij dwergbijlzalmen zou ik geen gourami's plaatsen i.v.m. territorium voor de gourami's aan het oppervlakte.
Ramirezi's liever op een zandbodem.

Misschien een betta boven?

Betta en Ramirezi?
Ramirezi's hebben ook erg zacht en zuur water nodig.

Ik zal voor bijltjes icm ramirezi gaan. Ikzelf heb combi goerami + bijlzalm, kan wel, maar raad het toch af. Ook omdat goeramies koeler moeten zitten dan bijltjes en ramirezi.
Heb je ook mooie laag vorming zodat eventueel legsel niet wordt opgegeten.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan