Nieuw aquarium 2 meter


A

Algo

Guest
Hai,

Wij zijn begonnen met het bouwen van een aquariumkast met een bak die we gekregen hebben. Het gaat om een bak van 2 meter lang, 60 cm breed en 50 cm hoog. We hebben te horen gekregen dat de hoogte van onze bak aan de lage kant zit.

Echter hebben we nog geen keuze gemaakt qua visbestand. De bak zelf zijn we nog aan het opbouwen. Volgende week gaan we de pompen aansluiten, zand 1.25mm erin etc. Ik kan dus nog niks zeggen over waterwaardes en warmte. Alles is nog een mogelijkheid.

Welke vissen zijn geschikt voor een doorkijk aquarium van 2 meter lang, 60 cm breed en 50 cm hoog?

oL7LikywzxAG8kvzxRXnI6_7O9hU3MSp.jpeg

oL7LikywzxAG8kvzxRXnI6_7O9hU3MSp.jpeg

Alvast bedankt

Groetjes Wendy
 
Ps. zelf zaten we te denken aan een Zuid Amerikaanse bak maar we hebben daar een aantal negatieve reacties op gekregen. We gaan het nog verder onderzoeken maar alle bruikbare tips zijn meer dan welkom :)
 
Acarichthys Heckelii :smitten:

Of een groepje Biotodoma Cupido's of een geophagus soort..
 
ZA vraagt denk ik om meer schuilplaatsen/donkere achterwand dan je met een doorkijk bak kunt realiseren. Je moet gaan voor vissen met lef denk ik.

Vindt je zandcichliden (Tanganyika meer, bv slakkenhuisbewoners plus Xenotilapia/Enantiopus) + openwaterbewoners (Cyprichromis/Paracyprichromis/Lamprichthys), of malawi zandbewonende cichliden (Placidochromis/Cyrtocara wat?
 
@Nick; hahaha bedankt voor de tip
@Saskia; Leuk idee!
We gaan vandaag naar Verduijn Chiclides in Rotterdam om rond te kijken, inspiratie op te doen en informatie verzamelen. Ik vind zelf de Geophagus Pindare ook erg mooi. Ben benieuwd :)
 

Terug
Bovenaan