Wat is er nieuw

Nieuw aquarium 25 liter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dayo
  • Startdatum Startdatum
D

Dayo

Guest
Ik heb sinds twee weken een klein aquarium van 25 liter (de Aqua 30 van Ciano, zie http://ciano.pt/website/wp-content/uplo ... staque.png ). Ik wil hier een tropisch aquariumpje van maken. Ik ben helemaal nieuw in deze wereld en heb al zo veel gelezen dat ik een beetje overwhelmed ben door alle info. Hebben jullie misschien advies voor mij over welke visjes ik kan combineren en welke visjes qua formaat in mijn aquarium kunnen?

Ik vind black molly's erg leuk, maar bijvoorbeeld een mannelijke betta ook (of meerde vrouwtjes vind ik ook mooi). Algenetertjes vind ik ook leuk, en deze lijken me ook wel handig voor de algjes, toch? Ook zat ik te denken aan garnaaltjes. Andere opties wil ik ook zeker open houden dus laat me vooral weten als je een leuk idee hebt!

Guppy's, Tetra's en andere dunne kleine visjes vind ik niet zo leuk.

Nu heb ik veel gelezen over dat je rekening moet houden met een hoop dingen als je visjes bij elkaar wilt zetten, zoals of ze elkaar niet opeten, of ze niet heel territoriaal zijn, dat ze in verschillende waterlagen leven, of ze dezelfde temperatuur fijn vinden en of ze dezelfde water waardes nodig hebben. En natuurlijk of ze niet te groot zijn of met te veel in een schooltje moeten waar mijn aquarium te klein voor is. Ik zie door de bomen het bos niet meer met al die info en wil natuurlijk het beste voor de visjes. Vandaar dus mijn vraag of jullie dit beginnertje een beetje op weg willen helpen! :daisy:

Ik heb ook nog een klein vraagje over het aquarium, ik heb hem al meer dan twee weken aan staan met een pompje en filter medium er in, en heb er nu sinds twee dagen ook plantjes in staan en een verwarmer op 24 graden. Hoe lang zal ik het nog zo laten staan voordat ik er visjes in ga doen?

Alvast heel erg bedankt en (nog) een fijne kerst! 🙂

Is duidelijk dat je goed wil beginnen Dayo! :thumbs: