Nieuw Aquarium beginnen


H

Hidde7

Guest
hallo allemaal,

Ik ga overnieuw beginnen met mijn aquarium. ben een beetje uitgekeken hoe ik hem nu heb ingericht.

Ik wil hem graag zo inrichten dat het lijkt op een tropische zee- zoutwater bak, met kleine gekleurde visjes, en zand op de bodem, dat lijkt me mooi, maar mijn vraag aan jullie is of jullie misschien mooie visjes kennen en planten en stenen die in dit idee thuis passen?

Groetjes :petjeaf:
 
Kalk stenen? CPO kreeftje? tanganyika killivisje?

Of wat vind je van een Malawi biotoop?
 
bedankt voor snelle reactie, ik vind een Malawi biotoop, super mooi, maar is misschien wel even goed om te melden dat ik een 60,30,30 bakje heb.
voor de rest ook leuke tips.

bedankt!
 
bedankt voor snelle reactie, ik vind een Malawi biotoop, super mooi, maar is misschien wel even goed om te melden dat ik een 60,30,30 bakje heb.
voor de rest ook leuke tips.

bedankt!
 
Aj... Dan blijft er niet veel over haha.

Heb je een foto van je bakje zoals hij er nu uitziet?

Wat vind je van een blackwater biotoop? (Totaal de andere kant dan Malawi haha, maar allebei zonder/met weinig planten. Alleen is Malawi dan steen en blackwater dan hout).
 
ik vind een blackpool ook wel mooi, maar dat is niet wat ik wil , zou nu een wat lichtere bak willen met vrolijk gekleurde visjes.

http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads. ... ost1193710

dat is hoe mijn bak er ongeveer uit ziet, nu wat minder groen en beetje algengroei op de stenen en het hout.
 
Helaas gaat Malawi niet passen, is de bak te klein voor. Of je moet al een grotere bak nemen ;)
 
Bedankt voor de reactie,

snapte inderdaad al dat mijn bak te klein is. een grote is nog geen optie omdat ik geen geld heb daarvoor nog.
maar ik denk dat ik een soort van malawi model-bak neem maar dan zonder de vissen die erin horen maar andere vissen als dat kan.

groetjes
 
Tanganyika? Niet zo'n gekleurde vissen, maar wel een vergelijkbare inrichting.

~ Ivo
 
ja mooie visjes!
verder iemand nog tips over andere visjes, welke soort stenen en wat voor zand?

alle tips zijn van harte werkom! :)
 
Lamprologus multifasciatus groep
l. Simmilis groep
l. Occelatus (gold) solo/koppel

dat kan erin. Een van de drie soorten.

Bij de eerste 2 zorg je voor minimaal 60 lege slakkenhuizen. Bij de occelatus zorg je voor een stuk of 10. Verder kun je ardennerbreuksteen nemen met vallisneria spirals als plant. Het beste is een kale bodem. Anders gewoon zand of zwart zand.

Kijk eens in mijn album. De groene is een tanga bak
 
Top tips bedankt, zal in mijn zomervakantie denk ik spullen kopen en de bak ombouwen.

compulumenten over jou bak trouwens ook allebei erg mooi, zout water he, blijft het mooist (mijn mening)

Groet
 

Terug
Bovenaan