Nieuw aquarium Dennerle Nano 30l van Veronique1986


V

Veronique1986

Guest
Goedemorgen!

Gister is er een topic geweest over mijn huidige superfish zen 30 aquarium , met totaal verkeerde inrichting. Na veel tips van hier heb ik het aquarium gister aangepast en opnieuw ingericht. In de winkel is mijn oog gevallen op een Dennerle Nano cube 30 liter inclusief alle toebehoren! Nadat hier gemeld te hebben werd ik eigenlijk door jullie al overgehaald om deze nu al aan te schaffen omdat mijn aquarium toch pas draaide en overstappen nu makkelijker zou zijn dan als er straks wel al een bewoner in zit. En ja hoor! Zojuist besteld en kan het aquarium vanmiddag ophalen!


Nu zit ik wel met 1 ding, ik wil het liefst het andere aquarium nu al leeghalen omdat de nieuwe op dezelfde plek moet komen en ik niet zomaar even wat kan verschuiven uiteraard! Hoe doe ik dat met plantjes? Kan ik deze even tot het nieuwe aquarium in een emmer met water doen?

EEA43839-D686-4C5D-BAD7-C6CE2DBB18D4.png
 
@jessicapilon dankje! Gister in de winkel gezien met filter en led. Maar helaas uitverkocht toen ik vanmorgen belde. Toen even verder gaan zoeken en toen kwam ik deze tegen, met filter verwarming licht en bodem. Nog iets completer voor 5 euro meer. Erg benieuwd maar nu al blij mee.

Die ik nu heb in een opwelling gekocht maar achteraf toch niet zo blij mee
 
@TonHageraats dankje! Jij hebt ook een Dennerle toch?



Weet jij toevallig of deze bodem bruiKbaar is voor de betta?
 
De bodem die erbij zit is prima, ik denk dat je een zwarte bodem erbij hebt, een Betta zit niet of nauwelijks op de bodem dus dat maakt hem niet zo veel uit.
En ja, ik heb ook een Dennerle nano van 30 liters, maar dan met garnaaltjes, zie mijn onderschrift.
 
Ook heel leuk! Ik zal is even gaan kijken

Ik zag gister in de winkel hele leuke blauwe garnaaltjes dus wie weet komt dat er ook ooit nog. Eerst maar is dit even allemaal gaan uitzoeken.
Dacht zondag ‘even’ een aquarium te kopen! Maar blijkt toch even wat anders allemaal, maar voelt nu al als mijn nieuwe hobby
 
@jessicapilon er komen geen garnaaltjes in hoor;-) voor dit aquarium alleen een betta. En mocht ik ooit garnaaltjes willen dan komt er een aquarium bij apart voor de garnalen. Maar voor nu laat ik het even hierbij anders komt er denk ik een scheiding aan hahah
 
Dat is een goed besluit want ze willen weleens wat garnalen opeten namelijk. Als je je echtgenoot nu ook warm maakt voor je hobby dan staat er binnenkort een bak van een meter;)k
 
Hahaha! Voor het aantal vissen zou ik het heel leuk vinden, maar ik vind heel eerlijk gezegd die grote bakken nooit zo mooi. Dat is niet echt mijn ding. Voor nu ook helemaal geen ruimte voor maar zeg nooit nooit! Als er een groot aquarium wordt moet het wel een eyecatcher design bak worden :!
 
Mooie keuze!

Ga je zeker geen spijt van hebben, het zijn zeer leuke en mooie bakjes.
Hopelijk raak je je ander bakje vlot kwijt, veel plezier met het opnieuw inrichten en het "omgooien"!
 
@Cornelius dankjewel! En wat leuk om te horen dat je zo tevreden bent! Heb je nog tips voor me?

@willem666 dankje! Zal vanavond wel weer even een foto plaatsen!
 
@Cornelius dankjewel! En wat leuk om te horen dat je zo tevreden bent! Heb je nog tips voor me?
Ligt eraan wat je wilt bereiken.
De beste tip die ikzelf ooit heb gehad is dat je moet weten wat je wilt.
Want als mensen geen concreet idee hebben van wat ze willen dan gaat het resulteren in veel verandering en aanpassingen, tesaam met veel irritatie en teleurstelling.
 
@Cornelius

Ja ik ben er zeker uit wat ik wil. Na zondag vlug wat hebben te gekocht wat ik uiteindelijk toch niet mooi vind vind ik wat ik nu in het aquarium heb wel echt de goede richting op. Het kan natuurlijk nog mooier, maar het is ook even zoeken allemaal natuurlijk en uitvinden.
Ik ben echt verliefd op de nano cube dus daar ben ik sowieso heel blij mee! Verliefd op de betta vis dus die moet erin! Ik zet nu de plantjes over uit Mn andere aquarium en dan is het denk een kwestie van kijken hoe dit gaat en groeit , en dan kan er evt wat bij nog
 
@Cornelius , ik heb er idd iets meer water ingedaan, filter aangepast en ook gister nieuwe thermostaat erin gedaan.

Heb je nog tips?

Ik ben nu opgestart met easy life easystart.
Moet ik in de tussentijd tot de vis erin gaat nog iets doen?
Verversen of zo laten?
Nu lees ik ook dingen over CO2. Hoe hou ik dat in de gaten? Moet ik daar iets voor toevoegen, lees dat mensen hele CO2 systemen hebben in hun aquarium.

Voel me nog zo’n leek
 
Voorlopig de 1e 4 weken niets doen en wat inlezen hier over de toekomstige Betta, mijn bakjes hebben precies hetzelfde en alles draait prima.
Over Co2 hoef je niet te denken en vaak overbodig op dit soort bakjes, je hebt geen lastige planten waar dit voor nodig is.
 
Leuk bakkie,
Ik zie dat je de uitstroombuis verticaal hebt gezet met het hoekstukje, heeft dit een reden? Als je hem horizontaal plaatst (dus zonder hoekstukje) krijg je ook wat oppervlakte beweging zodat je gasuitwisseling in orde blijft en voldoende zuurstof in de bak houdt. Ook voorkom je sneller een kaamlaagje:)k
 

Terug
Bovenaan