Nieuw aquarium + externe filter en eventueel bodemafzuiging


Betta freak

Member
Lid geworden
15 februari 2015
Berichten
9
Beste leden,

Ik heb een nieuw aquarium staan met een externe eheim filter. Maar nu ga ik het aquarium verdelen in 5 verschillende compartimenten. Nu dacht ik eraan om iets van een bodemafzuiging erin te maken en dan via een lange uitstroombuis het water terug de bakken in te laten gaan. Er hoeft geen harde stroming te staan ivm met het houden van betta's.
Nu vroeg ik me af, of dit zou kunnen met bijv: het systeem van eheim waarbij er onder je bodem een soort van plaat met gaatjes gelegd word en dan via dat het water af te laten voeren.
Of heeft een van jullie eventueel een ander idee?
Alle ideeen of opmerking zijn welkom :).

Mvg,
 
Mag ik uit je bericht aannemen dat je betta's wilt gaan houden? Heb je er ook al aan gedacht om filtersponzen als afscheiding te gebruiken? Evt zou je mss een pvc buis omvormen tot een lange uitstroom. Zo heb je verse toevoer van water in alle bakken. Mss ook zoiets op de bodem, waarbij ik dan geen substraat oid zou gebruik. Ik zou dan in het midden de afvoer naar de pomp regelen voor een zo gelijk mogelijke aanzuiging. Weet niet of dit in de praktijk werkt hoor, ben even hardop aan het denken..
 

Terug
Bovenaan