Wat is er nieuw

Nieuw aquarium, hoe en wat?

Niels22

Well-known member
Lid geworden
24 januari 2021
Leeftijd
21
Hi!

Ik heb zojuist m'n nieuwe aquarium binnen. Ik eerste instantie wilde ik de Primo 110 van Juwel, maar ik heb besloten om te beginnen met de Primo 70. Prima formaat nu ik 'm zo in het echt voor mij zie. Ik heb nu een zak van 25L filterzand (gebruik ik niet alles van) voor een mooie bodem. Daarnaast heb ik drie dragon stones die best wel zwaar zijn en ik niet zeker weet of ze überhaupt wel blijven staan. Wellicht kan dat veranderen zodra er water in zit, maar we gaan het zien. Daarnaast geef ik m'n planten voeding door middel van capsules. Zijn er verder nog tips vanuit jullie kant?

Ik weet niet welke planten je hebt maar ik zou ook vloeibare voeding erbij gebruiken en verder geduld tijdens de opstarten zorgen voor voldoende voeding voor de planten.

Ik weet niet welke planten je hebt maar ik zou ook vloeibare voeding erbij gebruiken en verder geduld tijdens de opstarten zorgen voor voldoende voeding voor de planten.
Ja snap ik, flesje met voeding heb ik ook nog van mijn huidige aquarium. Ben van plan om 'm gewoon 4 weken in te laten draaien.

Als je dragonstones niet willen blijven staan, gebruik je te weinig substraat/zand.
Andere tip is koop véél planten, dan heb je sneller de overhand in een gevecht tegen algen 😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan