Wat is er nieuw

Nieuw aquarium in Duitsland kopen?

1978

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2014
Zoals in een eerder topic geschreven heb ik binnenkort ruimte voor een groter aquarium. Wat mij opvalt, is dat de prijsverschillen tussen Duitsland en Nederland voor een (Eheim) aquarium echt giga zijn.
De Incpiria 400 vindt ik wel een mooi aquarium, deze kan ik in Nederland niet goedkoper vinden dan 1450 euro, op duitse webshops kom ik ze al tegen voor 1120 euro. Hier komen dan nog de verzendkosten bij, maar die heb ik ook wanneer ik in Nederland een aquarium koop.

Heeft iemand hier ervaring met het kopen en laten bezorgen van een aquarium in Duitsland?

Ik weet dat het zeer wel loont om aqua's en techniek in BRD te kopen. de verschillen zijn soms meer dan 50%.

Wel zijn de vissen en planten hier in Nederland weer (veel) goedkoper.
Beste alternatief is, gewoon een busje lenen of huren en naar een grote zaak in BRD rijden en daar alles in een keer kopen. Dan verdien je zo maar tig �-tjes.

In Duisburg heb je ZooZajac, dat is zo groot, daar kun je een complete dag aan kapotslaan! Ze hebben er (bijna) alles ook bijzondere dingen vissen en planten.

Greetzz BigSmoke

En een enorme afdeling met aquaria. Blijft natuurlijk voor de Nederlandse zaken beter om hier een aquarium aan te schaffen. Er zijn al weinig speciaalzaken over enne... Een busje huren is ook lang niet gratis.

Hobbygroet,
Jos Hut

Vrijwel alles wat ik nu heb, heb ik ook gekocht bij de lokale aquarium zaken hier in de omgeving. Ook omdat ik het leuk vindt om als ik daar dan ben een rondje te doen en wat vissen en wat nieuw spul te bekijken. Bij mijn lokale aquariumzaak kost de Incpiria overigens nog meer, 1510 euro mag ik daar aftikken :stars:

Maar prijsverschillen die oplopen tot 300/350 euro zetten je wel aan het denken bij zo'n grote aankoop.

gewoon uit Duitsland laten komen of zelf halen is ook een optie
wat het verzenden betreft hangt af van de zaak waar je hem koopt sommige hebben een eigen dienst andere verzenden via DHL Freight
kosten vallen over het algemeen wel mee
bij de meeste verzenders zijn verantwoordelijk voor het heel afleveren van de goederen
wat betreft een bus huren dat valt ook wel mee qua prijs even goed opletten waar je huurt
voorbeeld van gehuurde bus Ford Transit 330x176x198 dag 500 km vrij � 112,00
heb je korter nodig is het goedkoper
daarnaast past deze bak ook in een stationwagen laast nog een rio 400 gehaald met een BMW Toering 525i
bak is hoger als de bak die jij wilt

groet

jaap

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan