Wat is er nieuw

Nieuw aquarium (Juwel Lido 120)

• Onderwerp starter Onderwerp starter kanariepiet
  • Startdatum Startdatum
K

kanariepiet

Guest
Na de aanschaf van nieuwe meubels willen we ook een nieuw "zwart" aquarium gaan aanschaffen wat in onze ogen wat strakker is en mooier gaat staan.
Ons oog is gevallen op een Juwel Lido 120 (veel breder willen we niet, want dan staat het weer zo hutje mutje op elkaar)

Voor nu wil ik gewoon het interne filter wat bij de Lido zit gebruiken. ik heb nog wel een Eheim classic 2211, maar denk persoonlijk dat die net te weinig rondpompt.
Ik heb voor nu ook niet voor ogen een bepaald biotoop in te richten.

Hieronder tot nu toe het wensen/boodschappenlijstje en een even eenvoudig getekende inrichting.
Graag hoor ik de voor's en tegen's of andere aanbevelingen en/of alternatieven 🙂

AQUARIUM LIDO 120 LED+FILTER ZWART 1
JUWEL MEUBEL SBX LIDO 120 ZWART 1
NYMPHOIDES SP TAIWAN1
BRAZILIAANSE KLIMOP1
HETERANTHERA ZOSTERIFOLIA (sterrenkruid)1
VALLISNERIA AMERICANA GIGANTEA1
MICRANTHEMUM MONTECARLO1
ECHINODORUS BLEHERI1
HOUT (40 x 12 cm)1
LEGHOL (10 x 3 cm)1
FILTERZAND8 kg
JAPONICA GARNAAL5
NEON TETRA15of andere vergelijkbare kleurige visjes
ANCISTRUS CLARO1of een ander kleinblijvend L nummer
CORYDORA's5klein blijvende soort

Inrichting Juwel Lido 120.jpg

Misschien iets meer garnalen en/of mooie en functionele slakken erbij?

Denk dat je topic verkeerd staat, je hebt hem in het voorsteltopic gezet terwijl je je niet voorstelt maar tips vraagt, had je hem beter bij het onderdeel inrichting kunnen neerzetten

10 corydoras panda als je op de claro na geen bodembewoners hebt (garnalen niet meegerekend) zou mooi staan, die crossen je bak rond, bij 5 zul je dit een stuk minder zien. (meer zou ik ook niet doen)

Zo de Lido was al binnen, ziet er strak uit.
Nu nog wachten op extern filter en heb bij de visvoerwebwinkel een 2kg co2 set besteld.
Hopelijk morgen met inrichten beginnen 🙂

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan