Nieuw aquarium maar wie zijn de bewoners?


R

Robinets

Guest
We hebben gisteren ons nieuwe aquarium opgehaald inclusief vissen en planten. Ze zitten tijdelijk in een klein aquarium met het water en bodem uit de oude bak. Nu gaan we de 'nieuwe' bak schoonmaken en inrichten. Daarna willen we het vissenbestand uit gaan breiden. Maar we weten niet zo goed wat hier inzit. Sommige hebben we op kunnen zoeken maar niet allemaal

Ik zal proberen foto's toe te voegen zodat jullie je licht erover kunnen laten schijnen.

Nogmaals de kleine bak is even snel snel gevuld om de visjes te kunnen laten zwemmen

20210131_101707.jpg
20210130_193035.jpg
20210131_101714.jpg
 
Die witte zijn de witte rouwtetra, dan heb je nog een kardinaal tetra en sherrybarbelen, en de rest zijn de foto's te wazig voor
 
Die witte zijn de witte rouwtetra, dan heb je nog een kardinaal tetra en sherrybarbelen, en de rest zijn de foto's te wazig voor
Veel meer zit er ook niet in. Alleen die met de paarse rug en oranje streep. Dezelfde vorm hebben we ook ietsje kleiner en zonder kleuren. Sorry klinkt heel knullig dat ik niet eens weet wat we voor vissen hebben
 
Veel meer zit er ook niet in. Alleen die met de paarse rug en oranje streep. Dezelfde vorm hebben we ook ietsje kleiner en zonder kleuren. Sorry klinkt heel knullig dat ik niet eens weet wat we voor vissen hebben

Die vissen met die paarse streep op hun rug zijn congozalmen, best grote zalmsoort
 
1 man puntius titteya 4 vrouwen
1 kardinaal tetra
Enkrle Witte rouwtetras
3 of 4 congozalmen phenacogrammus interruptus
 
We zijn net bij de aquarium winkel geweest om te kijken en zand te kopen. Helaas niet kunnen slagen en ook niet echt veel info gekregen. Nu maar alleen nieuwe slangen gekocht voor de filter. Die zal toch aanmoeten om straks niet al mijn bacteriën kwijt te zijn. Had gehoopt vandaag in te kunnen gaan richten
 

Terug
Bovenaan