Wat is er nieuw

Nieuw Aquarium Rio180

Lid geworden
7 september 2021
Leeftijd
33
Hoihoi,

Ik ben nieuw hier en stel mij graag even voor..

Jullie mogen mij 'Ash' noemen of bij mijn Nickname. Ik ben 30 jaar en heb na ca. 15 jaar terug een aquarium aangeschaft samen met mijn man.

Mijn man houd van 'gekke beestjes' oftewel gekke visjes, garnalen en slakken. Ikzelf was in eerste instantie meer voor de visjes, maar ook ik ben inmiddels verknocht aan de garnaaltjes. Maar de Kuhli's blijven ook een van mijn favorietjes.

Ons Aquarium::
JUWEL RIO 180L
Bewoners::
10 Vuurtetra
7 Corydora Panda
5 Platy (3 zwanger)
5 Bijlzalm
5 Otocinclus Arnoldi
4 Kuhli
3 platte algeneters die 10cm worden, naam onbekend
11 Japonita Garnaal
20 Neocaridina Red (1ste jongen al waargenomen)

Er zwemmen ook al een paar jonkies rond, waarvan we niet weten wat het is. Zie het filmpje 😀

Welkom, dat is een volle bak met bewoners 🤣 overigens kun je je naam ook in je handtekening zetten zodat iedereen weet hoe je heet want met 10.000+ leden is het ondoenlijk iedereen zijn naam te onthouden

Welkom, dat is een volle bak met bewoners 🤣 overigens kun je je naam ook in je handtekening zetten zodat iedereen weet hoe je heet want met 10.000+ leden is het ondoenlijk iedereen zijn naam te onthouden
Dat is niet te vol toch? 😬

We vinden het best lastig te beoordelen 😅🙈

20210908_192846.jpg

Ja wanneer is iets "te vol" alles staat of valt met goede filtering en gedegen waterwissels, als dat op orde is is er niks loos
Ja we zijn nog wat zoekende. Gaan dit weekend zo'n stofzuigertje halen om de bodem schoon te kunnen maken. Waterwaarden testen we nu regelmatig.

Ja we zijn nog wat zoekende. Gaan dit weekend zo'n stofzuigertje halen om de bodem schoon te kunnen maken. Waterwaarden testen we nu regelmatig.
De bodem kun je beter niet schoonmaken (behalve het oppervlak) want je bodem zorgt mede voor de balans in je bak, dus met rust laten is verstandiger

De bodem kun je beter niet schoonmaken (behalve het oppervlak) want je bodem zorgt mede voor de balans in je bak, dus met rust laten is verstandiger
dient zo een stofzuigertje niet juist om enkel het oppervlak wat proper te maken (etensresten zuigen en rest laten liggen) ? Ik had begrepen dat die zuigkracht behoorlijk zwak is en dus alleen voor dat doel diende 🧐

Maar euh, even terug naar de orde van de dag: Welkom Ash! Je bak ziet er erg leuk uit, zeker ook met die mossen op hout 👍 of het aantal bewoners wel of niet te hoog is zal op termijn wel blijken (visjes groeien waarschijnlijk nog asl het een nieuwere/recente bak is)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan