nieuw aquarium van Wijjo


Wijjo

Well-known member
Lid geworden
21 maart 2016
Berichten
133
Locatie
Amersfoort
Zo de kogel is door de kerk,we hebben vandaag een nieuw aquarium besteld bij Utaka.het is een Aquatlantis Elegance PLUS 100 geworden 28 mei kan ik hem halen.

Nou mijn Rio 125 naar boven verhuizen, kijken hoe we dat gaan aanpakken


word vervolgd :thumbs:
 
Jammer dat je een kerk gaat beschieten, als je een nieuw aquarium aanschaft.:D

joriskerk_01.jpg
 
Heb nog harem Xiphophorus hellerii,dan wil ik mijn Puntius titteya uitbreiden naar 16 stuks heb nog 2 Kuhlii en een L nummer daar wil ik als dat gaat een stuk of 7 Regenboogzalmen bij doen wetenschappelijke naam weet ik niet zo snel.
 
Nee had hem ook door nou, sorry Botia dat ik je verkeerd begreep.
 
Wijjo zei:
Heb nog harem Xiphophorus hellerii,dan wil ik mijn Puntius titteya uitbreiden naar 16 stuks heb nog 2 Kuhlii en een L nummer daar wil ik als dat gaat een stuk of 7 Regenboogzalmen bij doen wetenschappelijke naam weet ik niet zo snel.
Gelukkig zijn er maar 50-150 soorten regenboogzalmen. :p
 
Heeft er iemand wel eens zand van Wildkamp besteld ???

Korrel grote tussen de 0,70 en 1,2 lijkt me een mooie maat.
 
Wijjo zei:
Nee had hem ook door nou, sorry Botia dat ik je verkeerd begreep.
Maakt niet uit. En ik had ook een spatie moet gebruiken zodat je de volgende smilly had gezien. :D
 
Vraagje denk dat ik toch maar naar co2 gaat dan de EI methode wat ik in eerste instantie van plan was.

is het verstandig om dit gelijk aan te schaffen bij een nieuw aquarium of kun je dit beter na de indraai periode doen.
 
Ziet er mooi uit. Ben benieuwd hoe het er allemaal uit gaat ziet. Succes met de verhuizing. :thumbs:
 
oude aquarium leeg die gaat een verdieping hoger
786346wijjo_0_85_fotoaqu.jpg
 
Is dat zo'n "betonlook" kast? Best wel mooi!

En aquarium ook natuurlijk :D
 
Klopt Ypoc, ik mocht een nieuw aquarium de vrouw mag de kleur uit zoeken :)
 
zo de plantjes zijn vandaag ook gekomen. dus alles mag gaan groeien.


447454wijjo_0_85_fotoaqu.jpg
 
Mooi hoor!
Laat maar lekker groeien.

Ik zag laatst mijn eerste foto's weer eens. Wat een verschil.
Zag er in het begin ook zo kaal uit.
 
Heeey daar is die nieuwe bak! Ziet er netjes uit, en met een mooi meubel. Er zit een mooi stuk hout in. En voor nu, let it grow, let it grow!
 
Ja dat word het spannends hoe groeit alles uit.
zal van de week ook nog wat foto's van de techniek maken.
 
Heel mooi aquarium zeg!
Vind het hout niet zo mooi, maar dat is natuurlijk smaak.
 
De Co2 staat nu ongeveer 2 dagen aan maar nog niks te zien.
Kan het zijn dat de slanglengte van fles naar belenteller te lang is????
 
Dat kan inderdaad.
Bio Co2 geeft natuurlijk niet zo veel druk als een co2 fles, ook werk je met een taifun welke ook nog eens druk vraagt.
Ik zou daar eens mee gaan spelen, of het omgekeerde bakje proberen dit heeft geen druk nodig.
 
Mooie start hoor. Je kan vanaf de opstart prima met de EI en co2 beginnen hoor.
Hoe bedoel je er is nog niks te zien met je co2? Hoeveel bellen doseer je nu op hoeveel liter?
Normaal moet je na enkele uren al wel een daling kunnen meten van de ph met co2.

Het is me ook niet helemaal duidelijk of je gewone co2 hebt of bio co2. Ik zou bij bio co2 zoals Ton al zegt met een omgekeerd bakje gaan werken en daarbij heeft een bellenteller niet zoveel nut denk ik. De oppervlakte van het bakje is meer bepalend hierbij.
 
TonHageraats zei:
Dat kan inderdaad.
Bio Co2 geeft natuurlijk niet zo veel druk als een co2 fles, ook werk je met een taifun welke ook nog eens druk vraagt.
Ik zou daar eens mee gaan spelen, of het omgekeerde bakje proberen dit heeft geen druk nodig.
Vergeet dit bericht ik dacht dat het over bio co2 ging, mijn fout :mad:
 
Haha, geeft niet Ton ;) . Ik wist het ook even dus niet meer.
Als de TS gewone co2 gebruikt dan denk ik dat het aantal bellen omhoog moet als de ph nu nog niet zakt.
 
Eigenlijk begrijp ik de vraag van ts niet helemaal waar hij naar toe wil, maar dat kan ook aan mij liggen, hij zal dit nog wel gaan verduidelijken.
 

Terug
Bovenaan