Wat is er nieuw

Nieuw Aquarium voor de vuurtjes

D@nny H

Well-known member
Lid geworden
20 februari 2016
Website
www.instagram.com
Al een tijdje wilde ik een apart garnalenaquarium voor mijn vuurtjes.
De laatste tijd viel het mij op dat ik geen babygarnalen meer zag.
Ik had een vermoeden maar vanochtend zag ik het gebeuren een klein garnaaltje werd verdeeld onder de vissen.
Zowel de Goud Danio als de Neon Tetra deden zich te goed aan een kleine garnaal.
Het is een aantal maanden goed gegaan maar nu hebben ze waarschijnlijk door dat de vuurtjes ook op te eten zijn.

Ik heb een SuperFish Aqua 30 opgehaald vanmiddag en ingericht.
Nu moeten de garnalen het nog even volhouden in de Rio 125 tot de Aqua 30 is ingedraaid daarna kunnen ze zich weer vermenigvuldigen zonder opgegeten te worden.

357461dhm00_0_85_deskto.jpg

Ik weet nog niet hoelang ik de bak laat indraaien aangezien ik bang ben dat er steeds meer garnalen verdwijnen op de huidige manier.

wat je kan doen is de vieste spons uit je andere bak te pakken. en m een paar keer goed uit te knijpen in deze bak.

je water zal er ongetwijfeld een tijdje goor uitzien maar t helpt wel.

Ja dat zou i.d.d. kunnen ik heb alleen een extern filter aan de Rio hangen het is zo een gedoe om die weer uit de kast te halen.
Ik heb een mosbol uit de Rio gehaald en de Javamos. Tevens ga ik water verversen met dat uit de Rio.
Ik heb alleen vanochtend juist een 50% waterwissel gedaan bij de Rio dus ik wacht wel een paar dagen met het water over te zetten van de Rio naar de Aqua 30.

Minimaal is tocht echt 2 á 3 weken dat ik de bak wil in laten draaien.
Er zit nu ook Cabomba in groen en rood ik hoop dat het gif die er eventueel inzit er snel uit komt.
Maar het groeit lekker snel en dat is weer gunstig voor het indraaien.

De Rio zit op EI de Aqua 30 voorlopig net even op Profito en Easy Carbo.
Ik ga in de loop van de week wel een keer de waterwaardes meten.

wat je kan doen is de vieste spons uit je andere bak te pakken. en m een paar keer goed uit te knijpen in deze bak.

je water zal er ongetwijfeld een tijdje goor uitzien maar t helpt wel.

Ja dat zou i.d.d. kunnen ik heb alleen een extern filter aan de Rio hangen het is zo een gedoe om die weer uit de kast te halen.
Ik heb een mosbol uit de Rio gehaald en de Javamos. Tevens ga ik water verversen met dat uit de Rio.
Ik heb alleen vanochtend juist een 50% waterwissel gedaan bij de Rio dus ik wacht wel een paar dagen met het water over te zetten van de Rio naar de Aqua 30.

Minimaal is tocht echt 2 á 3 weken dat ik de bak wil in laten draaien.
Er zit nu ook Cabomba in groen en rood ik hoop dat het gif die er eventueel inzit er snel uit komt.
Maar het groeit lekker snel en dat is weer gunstig voor het indraaien.

De Rio zit op EI de Aqua 30 voorlopig net even op Profito en Easy Carbo.
Ik ga in de loop van de week wel een keer de waterwaardes meten.

als je maar 2-3 weken wilt wachten zou ik het toch even doen met die spons, garnalen zijn nog wel is gevoelig.vandaar.

dat je de mossen hebt overgezet is verder helemaal prima. zullen je garnalen je dankbaar voor wezen.

de cabomba is nieuw uit de winkel neem ik aan?

Ja klopt de Cabomba komt uit de winkel rode en groene.
Ik heb gelezen van het eventueel opgeslagen gif.
Al het geen zekerheid is blíjft het wel tricky.
Hoe kan ik het opgeslagen gif er uit halen? Enig idee? Ik las laten weken in een emmer.
Nu zitten ze in een leeg aquarium zonder levende haven.

En als ik dit topic lees valt het weer mee?
http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1896580&page=1

als je maar 2-3 weken wilt wachten zou ik het toch even doen met die spons, garnalen zijn nog wel is gevoelig.vandaar.

dat je de mossen hebt overgezet is verder helemaal prima. zullen je garnalen je dankbaar voor wezen.

de cabomba is nieuw uit de winkel neem ik aan?

Laatst bewerkt:
veel plantjes worden met slakkengif behandeld, dit blijft echter een tijdje nog op de plantjes zitten en kleine hoeveelheden zijn al funest voor garnalen.

normaal spoel je ze 5/6 dagen uit in een emmer en dan is het er wel vanaf.

nu zitten er nog geen garnalen in het aquarium, dus zou ik wel in de tijd totdat de garnalen erin komen wel regelmatig water verversen om het eventuele gif eruit te krijgen.

nu is er idd het verhaal dat cobomba het gif opslaat in de stengels, alleen de ander heeft daar totaal geen last van.

voor de zekerheid zou ik de plant in het begin alleen snoeien buiten de bak.

Thanks, dat ga ik doen ik denk om de 3 dagen een deel water verversen.
En het snoeien buiten het Aquarium is geen probleem als het na het snoeien maar niets gaat afgeven dan.
Ik las dat cabomba helemaal niet meer verkocht mag worden??? Hoe kan ik het gisteren dan bij PetsPlace hebben gekocht?

Thanks, dat ga ik doen ik denk om de 3 dagen een deel water verversen.
En het snoeien buiten het Aquarium is geen probleem als het na het snoeien maar niets gaat afgeven dan.
Ik las dat cabomba helemaal niet meer verkocht mag worden??? Hoe kan ik het gisteren dan bij PetsPlace hebben gekocht?

dat lijkt mij prima,

er zijn meerdere soorten cabomba en 1 soort mocht niet meer verkocht worden, zoiets was t geloof ik.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan