Wat is er nieuw

Nieuw aquarium voor mijn vuurgarnaaltjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cactus
  • Startdatum Startdatum
C

Cactus

Guest
Hallo allemaal,

Voor mijn vuurgarnaaltjes ben ik op zoek naar een nieuw aquarium.
De vuurtjes zitten nu in een bak van 60x30x30, samen met 9 neon tetra's en 4 kleine appelslakjes.
Nu ben ik van plan om een ander onderkomen te zoeken voor de vissen en alleen door de te gaan met de vuurtjes (en de appelslakjes).
Nu ben ik op zoek naar een mooi aquarium(pje) die kleiner is dan mijn huidige.
In het aquarium zal een hoekfiltertje komen van Dennerle en zwart grind voor op de bodem, voor de rest van de inrichting ben ik nog inspiratie aan het opdoen op internet.
Op internet al een paar mooie aquaria's gezien, maar zie door de bomen het bos niet meer.
De Superfish Home 25 lijkt me een mooi aquarium, heeft iemand hier ervaring mee?
Heb nog geen ervaring met LED verlichting voor een aquarium.
Het zou fijn zijn als het licht automatisch is in-en-uit te schakelen via een tijdklok.
Ook zie ik verschillende aquaria's op internet waarbij de lamp als het ware echt erboven hangt, heeft iemand daar (goede of slechte) ervaring mee?

Alle hulp en advies is welkom!

Groet,

Cactus

Zelf hebben we we een aqua-40. Soort cube maar dan net niet cube. Ligt bovenop, in de kap. Met aan en uitschakelaar. Wil je een tijdklok, zou ik gewoon zon ding voor in het stopcontact doen.

Zal vd. Week een foto maken

Niet elke LED,laat zich schakelen door een externe tijdklok.
Hou daar rekening mee,of laat het je zelf zien.

Nu ben ik van plan om een ander onderkomen te zoeken voor de vissen ?
En ga je die dan in een ukkie bakje zetten?
Is andersom niet betr.

Een tijdklok heb ik nu ook bij mijn huidige aquarium en werkt prima met de tl verlichting.
Nu heb ik een aquarium van het merk Juwel en al twee keer meegemaakt dat de licht unit defect is geraakt ( niet de tl zelf maar het stuk electronica wat ervoor zit) dus voor mij geen Juwel meer.

Ben niet zo enthousiast van de plastic kap die bij de aqua 40 zit.
Lees net in een ander topic op dit forum dat iemand slechte ervaring heeft met de superfish aquariums: slechte lampen en lampenkappen die niet goed sluiten.
Iemand die een Qubie 40 heeft?

Bertus, de vissen probeer ik te verkopen/ weg te geven via marktplaats/ naar de dieren winkel brengen (of iets dergelijks).
In mijn nieuwe aquarium komen enkel vuurgarnaaltjes en appelslakjes.

Oke, Dat is wat anders, dan wat je zei. 😉

Met TL werkt een tijdklok ook prima,maar dat is heel anders dan LED.
Ik las dat je daar ook aan dacht(LED),vandaar.

Sta open voor led verlichting, maar heb er geen ervaring mee.
Lees ook dat er op sommige modellen van de Superfish home 25 (met led verlichting) een ingebouwde tijdschakelaar zit maar dat dit niet bij allemaal het geval is (volgens mij bij de oudere modellen niet).
Voordeel van als de lamp boven de kap zou hangen en de lamp gaat stuk, je de lamp makkelijk kunt vervangen door een andere.
Als bij een TL verlichtings-systeem de electronica (dus niet de TL buis zelf) het begeeft zit je met een probleem.
Heb dit zelf al twee keer meegemaakt bij mijn Juwel, tot twee keer toe het electronisch voorschakel apparaat defect.
Bij de lampenkappen Juwel kun je er ook nog eens zo lekker bij om het te vervangen (aan de slag gegaan met een dremel) en de electronica is bijna niet aan te komen voor dat type lamp (15W T8 TL buis).....(ik dwaal een beetje af)

Waar het eigenlijk op neer komt is dat de verlichting (en electronica) makkelijk moet zijn te vervangen, mocht deze de geest geven.

De Dennerle nano cube 30 liter lijkt me wel wat, zijn er mensen die ervaring hebben met dit aquarium?

_4VvavrA-izFH8wpA_VGcMq2rnkTO7Tl.jpeg

_4VvavrA-izFH8wpA_VGcMq2rnkTO7Tl.jpeg

Ons garnalen aquarium bakje. Rode vuurgarnalen en waaiergarnalen. (Klopt je ziet ze niet goed, fotografeerde ook het bakje, daar ging het om...

Nu een keuze gaan maken tussen deze 4 aquaria's

Met meer inhoud is het water wel stabieler te houden natuurlijk.
Voor en nadelen van de lamp in de kap of deze boven een afdekplaat:
Een dichte lichtkap met de lamp erin heeft als voordeel dat het licht alleen in het aquarium schijnt en niet de kamer in, nadeel is weer als de electronica het laat afweten, bijvoorbeeld de (e)vsa (zie bericht van me eerder op deze pagina).
Met een afdekplaat en aparte lamp daarboven zal er wat licht van de lamp in de kamer schijnen (weet niet hoeveel licht ervan af zal komen), mocht de lamp (of electronica) defect raken, kan de afdekplaat blijven zitten en is makkelijk een andere lamp te plaatsen

CZdPB0mjV9RFYPF9qig35rNkl0VFa0Lv.jpeg

Superfish aqua 40 panorama
Prijs: 59,95 euro
Te koop via: lfs
Inhoud: 25 liter
Kunststof lampenkap
Inclusief:
- Binnenfilter
- Dual color verlichting

Aqua 30 tropical
Prijs: 65,50 euro
Inhoud: 30 liter
Kunststof lampenkap
Inclusief:
- Aqua-Flow 100 binnenfilter.
- 11 Watt compact verlichting.
- 50 Watt SuperFish Combi Heater verwarming.
- Thermometer
- Waterbehandelingsmiddel Colombo Bactuur en het middel Colombo SuperSafe.
- Hikari Micro Wafers voer (tropisch voer).
- Schepnetje

Aqua Qube 40
Prijs: 69,95 euro
Inhoud: 38 liter
Glazen afdekplaat, lamp er boven
Inclusief:
- Aqua-Flow intern filter
- Glazen afdekplaat

NanoCube Complete PLUS 30 liter
Prijs: 99,- euro
Te koop via: internet
Inhoud: 30 liter
Glazen afdekplaat, lamp erboven
Inclusief:
- Afdekplaat
- Zwart achterwandfolie
- Schuimrubber onderlegger
- Nano hoekfilter
- Nano Light 11 Watt
- Nano onderhoudsset:
- Mest voor dagelijks gebruik
- Waterzuiveraar
- Vitalstoffen voor Garnalen
2 x 1 kg Nano Garnalengrind Sulawesi Black
2 x 2 kg Nano Deponit Mix Voedingsbodem
Thermometer klein voor Cubes
CrustaGran Garnalenvoer - kennismakingspak

Iemand nog tips?

Zelf altijd de aqua40 Silver als garnalenbak gehad. Ik was er zeer tevreden over en nooit problemen gehad met de lampen. Wel een andere lamp dan het origineel erin gedaan, die kun je van philips gewoon bij de lampenwinkel krijgen.

Succes met de keuze!

Mijn nieuwe aquarium is binnen, het is de Nano cube 30 liter van Dennerle geworden.
Dacht ik dus slim te zijn en het aquarium op mijn werk te laten bezorgen, krijg ik het voor elkaar om ziek te worden.
Verdere ontwikkelingen rond mijn nano bakje zal ik posten in een nog te maken foto album.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan