nieuw aquarium

joannita

Active member
Lid geworden
16 september 2018
Berichten
33
Leeftijd
53
Goedemorgen,
Ik krijg vandaag mijn nieuw aquarium een juwel rio 125.
Ik heb hier een vraag over.
Na de opstart periode hoeveel vissen mag ik doen in een 125 literbak inclusief japonica garnaal en coridora,s
dank jullie wel
 
Vaak gebruikt men als leidraad 1cm vis per liter water.
 
Ligt heel erg aan de soorten die je wil en wat deze eisen. Heb je een idee wat je wil houden? Want dan kunnen we je wel helpen met de aantallen.

Corydoras leven het liefst in een groep en in jouw formaat aquarium zou ik er daar 8 a 10 van nemen, afhankelijk van welke soort je precies wil en de grootte daarvan.
 
Ik sluit me daarbij aan, heb je enig idee wat voor visjes je bij de cory’s wil? Of in ieder geval welk sfeertje je wil creëren en of je een schooltje of een paartje wil hebben?
 
hoi ik weet het niet zo ik vind de dwerg gourami heel erg mooi . en mischien ook school vis maar heb geen idee welke bij de gourami kunnen vr gr
 
Eigenlijk kunnen best wat vissen bij dwerg gourami’s, tetra’s bijv. De meeste rustige en wat kleinere vissen kunnen wel bij gourami’s, geen barbelen, die knagen aan hun voelsprieten.
 
Ik zou dwerg goerami's niet aanraden. De meesten hebben iridovirus, waardoor je er uiteindelijk maar een paar weken plezier van hebt.
 
Als je ze bij een goede (hobby)kweker kan krijgen zijn ze meestal wel goed
 
ok dank je wel maar wat voor mooi vis met kleuren zou ik dan kennen doen met kleuren ik zou het jammer vinden als ik vissen koop en ze gaan na een paar weken ziek worden gr
 
Terug
Bovenaan