Ten eerste een mooie bak heb je aangeschaft, ziet er goed uit.
Zijn er signalen dat het niet goed met je vissen?
Heb je naast dit filter wat nu draait op je andere bakkie nog een ander filter? Want als je dit filter gaat overzetten en je hebt niks anders dan neem je een groot risico met je vissen.
Een aquarium heeft indraai tijd nodig om enigzins in evenwicht te komen voordat de eerste bewoners er in komen. Natuurlijk zijn er tips en trucs om dit te versnellen, dmv bacterie culturen in droogvorm of vanuit flesjes of vanuit oud substraat/filtermateriaal. Ook aquarium water vanuit een bestaand systeem kan helpen, maar dit is voor jou niet echt van toepassing.
Mijn tip zou zijn om een kleine buitenfilter aan te schaffen 350 L/u (als je dat missen kan natuurlijk) en deze aan te sluiten op je nieuwe bak. Met een bacteriecultuurtje erin en ook mengen in je substraat. Verder alles opbouwen afhankelijk wat je wil (beplanten, stenen, kienhout etc). De eerste week flink water verversen elke dag 50%. Daarna de eerste bewoners introduceren. Normaliter zou ik langer wachten, maar misschien heb je geen keus, dat weet ik niet.
En verder veel lezen, zien (Youtube) en vragen, er is vandaag de dag genoeg info te vinden.
Succes,
Gr. Ed