Nieuw aquarium


bertgeitz

Active member
Lid geworden
12 mei 2020
Berichten
43
Leeftijd
57
Zo de kogel is door de kerk. Heb de Aquatlantis Fusion 101 met meubel en Led controller besteld. Daarbij externe filter JBL E1502 en filterzand. Wil in ieder geval na indraaien panda corydoras en garnalen en een school vissen. Welke vissen passen hier het beste bij? Mooiste zou zijn in midden en bovenin vissen die bij elkaar passen
 
Ik roep het hier vaker maar zelf vindt ik de Espei een leuke en kleurrijke vis. Hou er rekening mee dat je voldoende verstopplekken voor de garnaaltjes maakt want alles wat in de bek past................................... ;)
 
Ik roep het hier vaker maar zelf vindt ik de Espei een leuke en kleurrijke vis. Hou er rekening mee dat je voldoende verstopplekken voor de garnaaltjes maakt want alles wat in de bek past................................... ;)
Sluit ik me bij aan!
Nou heb ik de ervaring dat Espei's geen jagers zijn. Actief opzoek gaan ze dus niet. Maar als er een babygarnaal langs zwemt, is 'ie het haasje. :DD

Wat vind je van bijlzalmen?
 
Zo begin is er. Heb ook nog mopani hout liggen maar laat ik eerst in emmer weken want water kleurt me nog veel te veel. Komen nog meer plantjes bij. Als jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag. Aquarium is vandaag opgestart. Moet ik vanaf week 2 waterwaarden al gaan controleren?
 

Bijlagen

  • Aquarium.jpg
    Aquarium.jpg
    80.5 KB · Weergaven: 83
bovenin bijlzalmen (wel alle gaten dicht anders springen ze er uit)(temp +-24 c) wanneer iets koeler (voor b.v. de panda's ) zijn ringband snoekjes of halfsnavelbekjes ook leuk.
 
Aquarium is vandaag opgestart. Moet ik vanaf week 2 waterwaarden al gaan controleren?

Gezien het verstandig is om 4 weken in te draaien is na 2 weken waterwaarden gaan controleren wat optimistisch. Je zou in week 2 een een keer kunnen meten, in week 3 ook eens en week 4 een keer of 3. Actief de boel in de gaten houden is nog niet nodig vanaf week 2.
 
meten voor week 4 heeft volgens mij niet veel nut, balans is zich nog aan het vormen. Na week 4 een paar keer meten of het stabiel blijft.
Als er een nitrietpiek komt is de kans al klein dat je hem zult meten en nog niet de garantie dat er niet nog een komt.
 

Terug
Bovenaan