Wat is er nieuw

Nieuw aquarium

  • Onderwerp starter Onderwerp starter AutoGeak
  • Startdatum Startdatum
A

AutoGeak

Guest
Hallo allemaal

Zondag komt mijn rio 400 binnen en ben ik eens gaan rondkijken van wat ik allemaal nieuw nodig heb en heb over best veel dingen nog vragen

ik ben van plan om een EHEIM Professionel 3 2075 / 600 te kopen zal dit voldoende zijn voor 450L?

een HYDOR ETH 300 WATT 16mm (dankjewel Jb Malawi voor de tip) zou ik ook een 200 watt ook genoeg zijn?

filterzand moet het per se speciaal aquariumzand zijn of kan ik gewoon een paar zakken bij de gamma halen? (natuurlijk als dit kan zal ik het goed uitspoelen) ook heb ik gehoord dat wortels van planten slecht groeien tussen dit zand omdat het zo dicht is klopt dit?

en dan nu het vissen bestand

6 discus
4 Mikrogeophagus ramirezi - Antennebaarsje
2 l-nummers
x aantal Carnegiella strigata - Gemarmerde bijlzalm
x aantal Paracheirodon axelrodi - Kardinaal Tetra

Zal dit gaan met de l-nummers?

Als er dingen onduidelijk zijn zal ik die zo snel mogelijk veranderen

Dirk
 
Ik denk dat het filter en de verwarming te kort schieten,als je discus gaat houden.
Die overigens liever met wat meer in de rio400 kunnen.
 
De ETH 200 gaat niet passen op de 16mm-slang/filter-aansluiting.
 
zullen 2 JBL CRISTALPROFI E901 GREENLINE. dan wel genoeg zijn? en 300 watt niet goed genoeg voor 27-28?
 
Ik heb 2075 en 2173 T,op een rio 350 icm discus.
Op papier zouden de 901 het moeten kunnen doen,maar in de praktijk denk ik niet.
 
Wat zou de beste optie zijn? 2x JBL of 1x de Eheim zelf zou ik natuurlijk he liefst de Eheim Professionel 3 1200 XL halen maar ik ben 17 jaar en moet het met mijn Albert Heijn salaris doen 😛
PS hoeveel discussen zou optimaal zijn?
 
8a10 discus kan best,schoolt ook mooi. Als de keuze bestaat uit bovengenoemde filters,dan liever 2 dan 1 filter.Alleen al om onderhoud,dat kan dan mooi om en om.
 
Ik heb een jbl e1501 filter, hydor eth 300watt
Op een rio400 staan
Daarin heb ik nu 9 discussen zitten

Het werkt prima

Temp is constant op 29.7 graden
 
Nou helaas het aquarium heb ik 2e hands gekocht en een overeenkomst maar het blijkt nu dat hij hem in de tussentijd heeft verkocht zonder mij hiervan ook maar iets te laten weten nu weer opzoek naar een ander
 
Das niet zo mooi,zacht uitgedrukt.
 
Zeker ik baal hier enorm van
 
Ik heb gister een vision 450 op kunnen halen en heb besloten om toch voor de Eheim 2075 te gaan en later een 2e 2075 aan te schaffen alleen nu wil ik morgen een bodem gaan halen is filterzand bij de gamma ook te gebruiken? en wat zijn goede opstart planten zoals de Elodea densa en Cabomba aquatica ik wil er 3 van beide nemen voor het opstarten maar meen aan dat deze 6 niet voldoende zullen zijn
 
Voor een Vision 450 met Discusvissen kun je beter een Rolls Royce onder de buitenfilters nemen.

Ik zou voor de Fluval FX 6 gaan.

Heb zelfs 2 exemplaren van de FX 5, dit was de voorloper van de FX 6.

Degelijk materiaal, stil en om de 12 uur automatische stop voor lucht uit de pomp te laten ontsnappen.

Een belangrijk voordeel is ook dat er op de bodem van de filter een aftapkraantje is waarmee je het water uit het aquarium kan laten lopen of om alleen het filter watervrij te maken.

Hoef je ook niet met 25 liter ( = 25 kg ) aan water uit het filter naar een afvoerput te lopen.

Is ook beter voor je rug.

Volgens Google is deze handelaar de goedkoopste:

http://www.bitiba.nl/shop/vissen/pompen ... tAod9x8ABw

Succes.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan