Wat is er nieuw

nieuw aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ralph888
  • Startdatum Startdatum
R

Ralph888

Guest
ik heb een aquarium van iemand overgenomen met voor mij een aantal onbekende vissen.
Ik ga het bestand en inrichting nog veranderen maar eerst wil ik graag weten wat er nu allemaal in zit.

foto 1:
_Wlee2UUQC7TOc-3Cvr3Rw4ncdhkWQdX.jpeg

foto 2:

foto 3:

foto 4:

graag per foto welke vis het is.

alvast bedankt🙂

Vis 2 lijkt mij een Thorichthys Meek en vis 3 een Trichogaster trichopterus (Goud versie?) en vis 4 lijkt mij een kwi kwi (Hoplosternum littorale)

Op de achtergond van foto 2 zie ik geloof ik nog een Labidochromis Caeruleus en op de achtergrond van foto 3 zie ik ook nog een Epalzeorhynchos bicolor (Labeo bicolor). En bij foto 4 op de achtergrond een Botia Macracantha (Clownbotia).

bedankt voor de snelle reacties alvast. de achtergrond vissen zijn inderdaad wat ik dacht dat ze waren alleen de vissen op de voorgrond zijn me nog een raadsel.
op foto 4 gaat het trouwens wel om de achtergrond😉

Foto 1 = een cichlide uit het Malawimeer
Foto 2 = Thorichthys meeki (vuurkeelcichlide)
Foto 3 = Trichopodus trichopterus (goudgoerami, hiervan is ook een blauwe vorm)
Foto 4 onderste = een Hoplosternumsoort, bovenste nog een malawichlide

kortom een bestand dat niet erg bij elkaar past

Is wel een wereld bestand idd. Ben benieuwd wat je gaat maken :thumbs:

heb nog een bak staan met alleen wat mbuna soorten die gaan over en het grootste gedeelte hiervan verkoop ik of geef ik weg. qua inrichting blijft de zandbodem en de rotsen het kienhout gaat er ook uit. moet alleen tussendoor nog een achterwand erin maken. maar misschien hou ik het wel bij zwart folie op de achterkant omdat ie dan niet leeg hoeft😉

Hoe groot is de bak eigenlijk? ( gewoon interesse 🙂 )

Hoplosternum littorale is het niet!
Het is een Hoplosternum Thoracatum, nieuwe benaming is Megalechis thoracata

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan