Wat is er nieuw

Nieuw aquarium

  • Onderwerp starter Onderwerp starter AutoGeak
  • Startdatum Startdatum
A

AutoGeak

Guest
Hallo allemaal

ik heb even een kort vraagje.
Mijn juwel Vision 450 is klaar met indraaien en ik vroeg me af hoeveel vissen ik er per keer maximaal in kan doen zonder het evenwicht te overbelasten
 
Op zoveel liters zijn dat er aardig wat maar de soort is dan ook wel afhankelijk van de hoeveelheid vissen precies.
Een school van 25 tetra's heeft minder invloed dan bv 10 maanvissen en 5 l-nummers.
 
Das idd waar
Ik heb er nu 17x Marmerbijlzalm - Carnegiella strigata strigata in zitten en vroeg me af of ik de 10x Marmerbijlzalm - Carnegiella strigata strigata die ik al in me aquarium heb er nu al bij kan doen de 17 stuks zitten 1 dag in het nieuwe aquarium
 
Los van de balans kan het ook geen kwaad om ff te wachten met aanvullen ivm zieke vissen bv.
Kan gebeuren dat nieuw gekochte vissen iets mankeren dus als je niet perse veel haast hebt om de vissen van de oude bak over te zetten bij de nieuwe kan je ff wachten natuurlijk.
Maar in principe moeten de 27 zalmen geen probleem zijn ivm belasting voor de ruim 400 liter.
 
Ik koop mijn vissen altijd bij een bekende vissen speciaal zaak en heb nog nooit een probleem gehad met gekochte vissen
 
Seabait zei:
Los van de balans kan het ook geen kwaad om ff te wachten met aanvullen ivm zieke vissen bv.
Kan gebeuren dat nieuw gekochte vissen iets mankeren dus als je niet perse veel haast hebt om de vissen van de oude bak over te zetten bij de nieuwe kan je ff wachten natuurlijk.
Jup, al zou ik dus zelf wel liefst tweemaal een aantal vissen uit dezelfde zending hebben, i.v.m. mengen van ongein tussen vissen uit twee zendingen.

AutoGeak zei:
Ik koop mijn vissen altijd bij een bekende vissen speciaal zaak en heb nog nooit een probleem gehad met gekochte vissen
Dat is heel mooi! Maar in het verleden behaalde resultaten... 😉


Maar dan wat meer over je vraag (en daar doelde John ook al op): wat wordt het totale bestand? Dat in een aantal hapklare brokken (voor de belasting v/d bak) hakken kan best over worden nagedacht.

~ Ivo
 
Marmerbijlzalmen zijn verschrikkelijk gevoelig voor stip en dan met name na een transport. In dit geval van de winkel naar jou woning. Ik zou zeker 2 weken wachten met de andere Bijlzalmen bij de nieuwe te zetten.
 
Wat ik tot nu toe in gedachten heb is het volgende
Een groot aaantal Marmerbijlzalm - Carnegiella strigata ik denk dat de 27 stuks wel genoeg zullen zijn voor, een grootte school Papacheirodon Azelrodi - Kardinaal terta ik zit te denken aan 50 stuks, 6x antennebaarsje - Mikrogeophagus ramirezi en 3 L-nummers
 
Een hele nieuwe vissoort komt hier voorbij. 😉 (Paracheirodon axelrodi is het). 😉

Kardinalen scholen alleen als het noodzaak is dus als er gevaar voor hen is. Is die noodzaak er niet dan scholen ze niet. De Roodneuszalm schoolt wel altijd netjes.

En waarom geen leuke Corydoras soort op de bodem daar heb je nu nog niets voor bedacht.
 
Botia zei:
En waarom geen leuke Corydoras soort op de bodem daar heb je nu nog niets voor bedacht.
Ik gok om de 6 ramirezi niet te veel te storen 🙂

~ Ivo
 
Ik wist dat je dit ging zeggen maar met een bakmaat van 151x61x64 daarmee zou ik het wel mee wagen.

Veel slechte Ramirezi's trouwens momenteel in de handel. De kwaliteit wisselt nog weleens.
 
Met 6 Ramirezi zou ik er niet ook nog corydoras bij zetten. Die hebben echt de hele bodem wel nodig.
 
De huidige kwaliteit Ramirezi liggen toch zo om. Dus lang zullen ze de bodem niet nodig hebben. 😉
 
Kunnen we ze dus net zo goed meteen afraden dan eigenlijk.

AutoGeak: overweeg 6 Mikrogeophagus altispinosus die je de bodem voor zich alleen gunt als alternatief.


Maargoed, dat was de vraag eigenlijk niet. Terug daarheen: het zijn allemaal relatief kleine vissen die je wilt. Niet zoals de forsere vervuilers als maanvissen of L-nummers waar Seabait op doelde om voorzichtig mee te zijn. Als die 27 bijlzalmen erin zitten moeten m.i. die 50 kardinalen ineens wel kunnen. Paar dagen spaarzaam voeren en het komt goed.

~ Ivo
 
Eventueel je Ramirezi bij een echte kweker halen die ze dus zelf kweekt.
In de handel, dus speciaalzaken die ze gewoon bij de groothandel vandaan halen en de visjes zelf niet kweken zijn vaak ''troep''.

Weet niet waar je vandaan komt? In Rotterdam zit een speciaalzaak die apistogramma's en speciaal ramirezi allemaal zelf kweekt en ook verkoopt, en voor een gunstigere prijs als wat je bij de meeste andere zaken betaald.
 
rms90 zei:
Weet niet waar je vandaan komt? In Rotterdam zit een speciaalzaak die apistogramma's en speciaal ramirezi allemaal zelf kweekt en ook verkoopt, en voor een gunstigere prijs als wat je bij de meeste andere zaken betaald.
Toch benieuwd welke zaak dat is. Vertel vertel!

~ Ivo
 
Excuses, late reactie van mij.

Blokland in Rotterdam Sportdorp kweekt ze zelf en rekent voor een koppel ca 9 a 10eur (normaal en goud), de blauwe variant 16eur.

Bij de meeste speciaalzaken zijn ze sowieso duurder, zeker de blauwe variant zie ik regelmatig voor 16eur ps voorbij komen.
 
Zie mijn laatste bericht.
Mascha&Ivo zei:
rms90 zei:
Weet niet waar je vandaan komt? In Rotterdam zit een speciaalzaak die apistogramma's en speciaal ramirezi allemaal zelf kweekt en ook verkoopt, en voor een gunstigere prijs als wat je bij de meeste andere zaken betaald.
Toch benieuwd welke zaak dat is. Vertel vertel!

~ Ivo
 
rms90 zei:
Zie mijn laatste bericht.
Mascha&Ivo zei:
rms90 zei:
Weet niet waar je vandaan komt? In Rotterdam zit een speciaalzaak die apistogramma's en speciaal ramirezi allemaal zelf kweekt en ook verkoopt, en voor een gunstigere prijs als wat je bij de meeste andere zaken betaald.
Toch benieuwd welke zaak dat is. Vertel vertel!

~ Ivo
Aquarium Holgen in Amsterdam
 
Even een kleine update over wat voor vissen er nu inzitten
45x Paracheirodon axelrodi - Kardinaal Tetra
27x Marmerbijlzalm - Carnegiella strigata strigata
1x BARYANCISTRUS SP. GOLDEN NUGGET L18
1xBARYANCISTRUS LDA 33 Snowball
1x L200 Baryancistrus demantoides
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan