Wat is er nieuw

Nieuw avontuur met een Malawi bak (Jordy)

J

Jordy

Guest
Welkom bij mijn Foto-album,

Onlangs heb ik via marktplaats een mooie bak op de kop getikt en hiermee een van m'n eerste aquariumdromen uit laten komen.
Waar ik eerst op een studentenkamer het nog met een 70L bakje deed heb ik nu een eigen appartement met gelijk een mooie Aquatlantis Fusion 120. Afmetingen van de bak zijn 120cm x 50cm x 70cm met een inhoud van ongeveer 330L. De afgelopen dagen ben ik druk bezig geweest in de warmte om stenen te tillen, zandzakken te krijgen en uiteindelijk alles te plaatsen. Dit alles ging nou niet zo soepel door het ontbreken van een rijbewijs (tja, student haha). Via dit foto-album wil ik jullie een kijkje geven in de progressie van de bak en ook eventueel feedback of tips ontvangen, ik ben desnoods nog maar een jonkie in de aquariumwereld.

Huidig beeld

Equipment
- 2x Easy LED lampen
- 2x Easy LED Control 1 Plus controllers voor de lampen
- Een JBL e902 filter.
- Een Hydor ETH verwarmingsunit, aan te sluiten op een externe filter
- Een zwarte plaat als achtergrond

Foto van de equipment
67416028_366208134089761_1374907460531257344_n.jpg


Visbestand
Momenteel zitten er nog geen vissen in.
Het idee is er om er Aulonocara's in te doen, met uitsluitend mannen. Welke soorten precies heb ik nog niet besloten. Als mensen tips hebben over goeie leveranciers of kwekers, laat het me weten!

To do
- De komende tijd ga ik op zoek naar een extra filter om de JBL een handje te helpen. Destijds de JBL e902 in de aanbieding weten te bemachtiging en het idee was dat ik een kleinere bak zou hebben. Echter is het toch groter geworden 😀.
- Vissen uitzoeken
- Genieten van een nieuw aquarium
- Even uitrusten na al het sjouwen
 
Mooie bak, lekker aan de maat en goede techniek, veel succes Jordy.
 
Mooie strakke bak ja.
 
Wellicht nog leuk om te zien voor wie ook een optie zoekt. Zo heb ik namelijk gezorgd voor bescherming van mijn bodem. Is een blauwe plaat spyrofoam die ik net wat kleiner heb gesneden dan de bak is. De zijkanten wat schuin afgesneden verder om te zorgen dat het uiteindelijke gritfolie er mooi overheen valt. Erg fijn werken was dit toen ik met de steden aan het stapelen was.

67255416_353649225330917_1819458376921251840_n.jpg
67246499_2355278941353574_5369441399039066112_n.jpg
 
Leuke bak hoor. Fijn dat je die nog kon vinden op Marktplaats, dat is een heel mooi koopje geweest!
 
Wauw, dat vind je niet vaak. Da's pas service.
Zeker, uiteindelijk de verkoper ook tegoed gekomen en er wat geld bij gedaan. Zelf moest hij er helaas tijdelijk afscheid van nemen i.v.m. geboorte. Moet hem wel zo nu en dan updaten over de status haha.
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan