Wat is er nieuw

nieuw bakje

• Onderwerp starter Onderwerp starter enelya
  • Startdatum Startdatum
E

enelya

Guest
Oke ik heb mijn discus aquarium jammer genoeg moeten verkopen doordat ik verhuisd ben en er gewoon geen plek meer voor had.
Maar wilde toch wel weer een aquarium, was al een tijdje aan het rondkijken toen ik toevallig bij de kringloop een heel leuk nano bakje zag staan voor erg weinig geld die heb ik meteen meegenomen en besloten dat er garnaaltjes inkomen.
Dus na veel filmpjes gekeken te hebben op youtube besloten dat ik voor een soort van onderwater rainforest aquascape ga.
Vandaag in de winkel mooi stukje kienhout gekocht en een anubia nano en op het hout geboden.
Staat nu in het aquarium is de bedoeling dat er nog wat javavaren bijkomt en misschien een wat grote soort anubia en wat mos natuurlijk, dit wil ik allemaal op het hout gaan binden en dan wat stenen op de bodem.
Er zwemmen nu 5 Boraras maculatus in en er komen nog +/- 20 chrystal red garnaaltjes bij en mischien wat crystal black.
Dit is het voorbeeld dat ik ga gebruiken:

https://www.youtube.com/watch?v=CtCGdIDLHSY
Zal zo snel mogelijk wat foto,s posten al is het bakje nog lang niet klaar.

dlJ25BssiMfG28y74a3xU1iSFZefqK9a.jpeg

De extra planten di eer nu instaan gaan grotendeel weg, alleen de kleine grassoort zal blijven.

Prima geschikt bakje voor garnalen.
Geen ph verlagende bodem zie ik? Zorg dan dat je de garnalen haalt bij
iemand die ze kweekt op dezelfde manier.
Ik heb mijn crystal reds ook gewoon op zand zitten
ze doen het hier prima op bij mij, ik ben met 20 stuks begonnen
en heb er op het moment nog zo'n 100 en al meer dan 200 verkocht.

Leuk bakje,je kan de plantjes ook met visdraad of garen aan het hout vastmaken want is niet het fraaiste zich nu zo met die tyraps.

Leuk zo bakje heb net ook het bakje dat ik weg zou doen weer uit de gang in mijn kast gezet, man lief merkt dat vast niet als er ineens weer 2 staan.

Desiree zei:
Leuk zo bakje heb net ook het bakje dat ik weg zou doen weer uit de gang in mijn kast gezet, man lief merkt dat vast niet als er ineens weer 2 staan.

Haha, ik hoop het voor je hoor 😉.

voEqGjS5Sjs6hL2lFU2Eyb6UzqE9ioFP.jpeg

Gister wat extra plantjes gekocht en visdraad en dit is het resultaat.
Ben er best trots op 🙂

Wat leuk gedaan ik zit te denken om een soort hangplantje op een zuignap tegen de achterwand te plakken moet alleen nog uitdenken hoe en wat

Desiree zei:
Wat leuk gedaan ik zit te denken om een soort hangplantje op een zuignap tegen de achterwand te plakken moet alleen nog uitdenken hoe en wat

je zou bv met een boor een gaatje in een stuk hout kunnen boren en daar een spijker of zoiets door doen met een zuignapje en het plantje op het hout binden 😉

Ja of of 2 gaatjes en dan met vistuig of zo zuignap er aan binden je brengt me op een idee

Vandaag de grote dag, de garnaaltjes komen er vanavond in!
Heb 30 regenboog garnaaltjes gekocht 😀
Wilde eigenlijk CR en CB maar omdat het mijn eerste garnaaltjes zijn toch maar makkelijk beginnen 🙂

Regenboog garnaaltjes, ik heb er nog nooit van gehoord leer steeds meer bij hier.
Ben benieuwt naar de foto's :petjeaf:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan