Wat is er nieuw

Nieuw extern filter in gebruik nemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jvdb
  • Startdatum Startdatum
J

jvdb

Guest
Mijn interne filter van mijn aqualantis bak trekt het niet en ik heb vooral veel last van zweefvuil. Nu heb ik een nieuw extern filter gekocht en ik verwacht dat het dan veel beter zal gaan. Mijn vraag is nu of ik een periode beide filters moet gebruiken totdat de nieuwe is ingedraaid? Ik heb wel van dat starterspul wat ik er in wil gooien maar ik heb het idee dat ik niet direct alleen het nieuwe filter kan gebruiken. Klopt dat? Wat is aan te raden?
 
Ik zou inderdaad de nieuwe 4 weken laten meedraaien.
 
Inderdaad zou ik het filter een paar weken mee laten draaien. Als het lukt kun je ook het filtermateriaal van je oude filter in je nieuwe stoppen.
 
idd filter laten meedraaien, vul hem wel op met aquariumwater he, daar zitten ook je bacteriën in.
 
In het water zitten erg weinig bacterien dus het zal denk ik niet heel veel uitmaken. De bak draait al op de interne dus ik zou hem 4 weken samen laten draaien zoals ik al aangaf en dan kan de interne eruit.
 
Dank jullie voor de tips; zo ga ik het doen! Als er iets bijzonders gebeurt zal ik het hier wel melden maar ik heb er vertrouwen in dat het goed zal gaan.
 
Succes en anders trek je maar aan de bel natuurlijk🙂.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan