Wat is er nieuw

Nieuw extern filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Frank
  • Startdatum Startdatum
F

Frank

Guest
Ik heb een aantal topics hierover door gelezen. Blijf met wat vragen zitten.

Ik heb een vision 180 met een intern filter en een achterwand.

Aquarium staat helemaal leeg en wil weer opnieuw gaan beginnen.

Raden jullie aan om de binnen filter eruit te halen en een extern filter te plaatsen zo ja welke externfilter bevelen jullie aan ? En kan ik gewoon de oude verwarming blijven gebruiken ?

Graag ontvang ik wat tips.

Bedankt alvast

Ik had op mijn Vision 180 het intern filter draaien. (wou het er niet uithalen omdat ik anders de bak moest leegmaken.

Ik heb er gewoon een E901 van JBL bij geplaatst. Ben er zeer tevreden over.en ik denk dat deze externe filer alleen ook genoeg is voor de Vision 180.

Daar je bak toch leeg is... zou ik het intern filter gewoon verwijderen, Meer ruimte voor vis en plant in je bak !!

Dit is heel persoonlijk, alhoewel ik zelf wel de voorkeur eraan zou geven om het interne filter uit het aquarium te halen (optisch heel vaak mooier en meer ruimte).

Keuze van een externfilter is vaak een behoorlijk persoonlijk ding. Ik zelf ben redelijk Eheim fan, omdat ik hier positieve ervaringen mee heb. Wat ik wel merk is dat de Eheim classic stiller is als de Eheim pro. Dus als je niet te veel wil uitgeven en voor een Classic gaat met twee dubbele kranen, dan heb je denk ik een prima werkende, eenvoudig te onderhouden en fluisterstille oplossing.

Verder kan je ook kijken bij de andere bekende merken, er wordt in ieder geval veel positiefs vermeld over de JBL Greenline filters.

Het gebruik van de oude verwarming is volgens mij geen enkel probleem, deze kan je ook gewoon met zuignapppen monteren, dus daar zie ik geen enkel bezwaar voor.

Succes met je "puzzel"

Bedankt voor de mooie tips meer altijd welkom

Ik zou persoonlijk ook het interne filter eruit halen. Het scheelt ten eerste vaak een hoop ruimte en ziet er mooier uit. Ik vind het zelf ook een enorm voordeel dat je voor onderhoud aan je filter niet meer in de bak hoeft te rommelen.
Qua extern filter kan ik je ook de jbl greenline serie aanraden. Ben ik in ieder geval een tevreden gebruiker van 😀

Ik heb op de meterbak ook de 901 draaien en geen interne filter. Die heb ik er bewust uitgelaten ivm de aanblik.
Maar smaken verschillen dus je moet doen wat jezelf mooi vindt. Maar als buitenfilter is de JBL 901 prima hoor.

Dag Frank,

Extern is beter dan intern is mij geleerd. Intern heeft maar een kleine ruimte om te vullen met filtermaterialen. Extern kan je kopen zoals je wilt, en vullen zoals je wilt + is vaak groter dan het interne'filtertje'. Een filter is eigenlijk het aller belangrijkste van je hele aquarium.

Mijn voorkeur gaat ook altijd uit naar Eheim, maar JBL hoor ik ook goede verhalen over. Mijn ervaring is wel dat goedkoop duurkoop is.
Geef liever �30 extra uit voor zo'n filter voor een merk met goede service, dan zo'n onbekend dingetje die na 3 maand geluid begint te produceren wat je niet wilt horen.

Ik heb zelf een Eheim 2224 al 10 jaar lopen zonder enige problemen gehad te hebben.
Misschien kan je zelfs overwegen om een Eheim via marktplaats te kopen voor niet al te veel geld. Als zo'n ding 1 of 2 jaar oud is, zie ik niet in wat er mis mee kan zijn (wel ff testen daar natuurlijk). Vaak 50%+ goedkoper dan nieuw.

Maar ik kan me ook voorstellen dat je graag een nieuwe wilt hebben.

Canon zei:
Mijn voorkeur gaat ook altijd uit naar Eheim, maar JBL hoor ik ook goede verhalen over. Mijn ervaring is wel dat goedkoop duurkoop is.
Geef liever �30 extra uit voor zo'n filter voor een merk met goede

JBL is ook een prima merk.

Ik denk dat de duurdere merken allemaal wel goed zijn. Vaak verschillen de details.

JBL, zelf heb ik de JBL e901 greenline, is een compleet merk en handig �n stil in gebruik. Waar sommige merken extra's (bijv. kranen) nodig zijn is dit bij dit merk niet van toepassing. Aanzuiging ed., het werkt gewoon perfect. Ik ben er erg tevreden over. Maar, zoals ook John terecht opmerkt, er zijn meerdere goede merken.

Groet,
Ben.

Via marktplaats kan ik komen aan een jbl CristalProfi e901 greenline.

Prijs 40 euro compleet met filters etc iemand ervaring met de machine?

Veel geluid?
Makkelijk in gebruik ?

Voldoende voor een vision 180?

Frank zei:
Via marktplaats kan ik komen aan een jbl CristalProfi e901 greenline.

Prijs 40 euro compleet met filters etc iemand ervaring met de machine?

Veel geluid?
Makkelijk in gebruik ?

Voldoende voor een vision 180?

Zou ik zeker doen! Ik heb zijn kleinere broertje (e401). Zijn zeker stil en gemakkelijk in gebruik. Ik heb hem op mijn slaapkamer staan, dus stil was wel belangrijk. Deze hoor ik eigenlijk niet.
Ik denk dat de capaciteit ook voldoende is voor een vision 180 (als je geen malawi cichliden o.i.d. wil)

Heb een jbl greenline 901 aangeschaft via marktplaats. Deze pomp is 2 weken oud en nog met aankoopbon dus met garantie man had een te kleine aangeschaft voor zijn bak. Kon hem overnemen voor 50,- goede deal lijkt mij.

Zoals boven reeds gezegd Frank, het is een prima filter en voor die prijs heb je zeker een goede zaak gedaan, succes !!!!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan