Wat is er nieuw

Nieuw filter

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
In mijn 30 literbakje heb ik een nieuw filter dat nu anderhalve week indraait naast de oude, kan de oude er inmiddels uit?

Je zou dat mss. wel kunnen wanneer je voor alle zekerheid ook nog wat filtermedia overzet.

Meestal kan je dat wel zo verknippen en snijden dat het past in een andere filter.

Ongeveer de helft will do.

Wil je dat niet, dan zou ik doen wat Mark zegt.

Normaal zou ik ook voor onnodig lang gaan maar de oude ietwat gammele wil ik gebruiken voor een tijdelijke bak. Vandaar mijn vraag.

Misschien kom je er mee weg als je de belasting laag houd de komende weken, niet/minder voeren etc.. Ik weet niet wat voor grut er nu in zit?
Ik heb het dacht ik ook wel eens gedaan na 2 weken oid, met een garnalenbak, maar zoals ik al zei, niet voeren, iets meer verversen, en ik kwam ermee weg.
Persoonlijk zou ik dan toch eerder een tuincentrum inlopen en een klein/goedkoop sf-pompje voor die tijdelijke bak.

Ik zou ook wachten maar anders erg zuinig voeren en de waarden in de gaten houden in elk geval.

Volgens mij kun je voor de mechanische filtering de oude er wel uithalen. Voor de biologische: de bacteri�n verdelen zich over de bijeenkomst filters. Er komen echt niet meer in de bijeenkomst filters als in die oude. Het aantal bacteri�n in de filter licht namelijk aan het aantal vissen en aan de belasting. Dus als je de filter eruit haalt, dan zit daar maar de helft van de bacteri�n in.

Ik zou dus de eerste week de filter wat minder belasten. Dan komt!t het best goed.

Sorry voor de vreemde woorden. Mij tablet maakt er zelf woorden van als hij de oude niet goed vind. Dus bijeenkomst moet bijde zijn

Niels B zei:
Sorry voor de vreemde woorden. Mij tablet maakt er zelf woorden van als hij de oude niet goed vind. Dus bijeenkomst moet bijde zijn

Zo had ik een oom die een horloge had dat, zo zei hij, "de tijd naar eigen goeddunken aangaf"! 't Ja, die techniek toch...

🙂 😉

Fijne dag,
Ben.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan