Wat is er nieuw

Nieuw filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rodelotus
  • Startdatum Startdatum
R

Rodelotus

Guest
Ik gebruik al een jaar een Eheim 2211 voor mijn 125 liter bakkie.
Maar ik heb sinds kort mijn bakkie opnieuw bepland omdat door een algen explosie veel planten dood zijn gegaan. Het algen probleem is opgelost en de planten groeien prima. Nu heb ik de indruk dat mijn filter te licht is omdat de doorstroming van het water niet optimaal is. Ik heb achter in mijn bak een dood punt waardoor er op 2 plantje's toch weer een algen laagje kom't.

Ik.zat zelf te denken om een Eheim 2213 classic aan te schaffen
Is dat een goede keuze ?

Dank voor het meedenken.

Laatst bewerkt door een moderator:
persoonlijk zou ik dan meteen gaan voor een 2215.

Wat ik er vergeten was bij te zetten @RichD1011 is dat ik beide filters wil laten draaien ivm bacteriën.
Krijg ik dan geen overcapaciteit. met een zwaardere filter?

Dan spoelen mijn vissen uit hum schone ondergoed. 🙂

Ik ga een verder kijken naar de 2215 en vergelijken met de 2213. iig bedankt voor de tip

ik weet niet of het filter materiaal (gedeeltelijk) over te zetten is van een 2211 naar een 2215. als dat het geval is hoef je ze ook niet een tijd samen te laten draaien.

Dat zal ik moeten bekijken. weet ik ook niet precies. de pot is wel een stuk groter van de 2215

Een Blauwe grove Spons van eheim. plukje filterwatten. zakje aktive kool. afdek watten

nee dan kun je ze beter maar gewoon tijdelijk samen laten draaien 🙂

overigens bevallen mij de JBL filters ook erg goed. JBL E701 in jou geval bijvoorbeeld.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan