N
nkompier
Guest
Eind 2006 of begin 2007 hebben we een Juwel Vision 180 aangeschaft en laten installeren door de lfs..
Weinig aan gedaan, af en toe wat plantjes vervangen en wat vis. Verder eigenlijk weinig ☺
Wel tot een paar jaar terug regelmatig het filter onderhouden. Schande, we weten het. Hadden wel regelmatig algen maar die verdwenen ook. En de vissen leken er ook geen moeite mee te hebben.
Zelfs op een gegeven moment 4 grote discussen gehad. Lees net dat dat nu net niet de bedoeling te zijn. Dank lfs.
Nu recentelijk, met dat warme weer, is een hoop mis gegaan. Ook is de pomp er in die periode mee gestopt.
Resultaat zijn 7 overlevenden;
Heb alle planten eruit gehaald, filter weer aan de gang gebracht, en meerdere 75% waterwissels.
Heb zwart zand gekocht, en een voedings bodem (ik weet dat er vele meningen zijn. Maar heb me nu door een kenner laten adviseren. Vandaar.)
Ook een stuk eucalyptus hout (corbo Root). Staat vast vol te zuigen.
Vorige week al een aantal planten gekocht (setje van een webwinkel).
Wat willen we verder? In ieder geval een kleurrijk geheel. Weten nu ook dat we Cory’s hebben, en dat dat een groepsvisje is. Moeten het dan allemaal albino’s zijn of willekeurige Cory’s?
We hadden altijd Kersenbuiken, willen die graag weer terug.
Verder? Neon/Kardinaal tetra’s.
Meer anders gekleurde zwaarddragers.
Wat bijlzalmpjes.
We spitten alle fora en YouTube door. We zijn dus wel even van de straat.
Gr,
Anneke en Nico
Weinig aan gedaan, af en toe wat plantjes vervangen en wat vis. Verder eigenlijk weinig ☺
Wel tot een paar jaar terug regelmatig het filter onderhouden. Schande, we weten het. Hadden wel regelmatig algen maar die verdwenen ook. En de vissen leken er ook geen moeite mee te hebben.
Zelfs op een gegeven moment 4 grote discussen gehad. Lees net dat dat nu net niet de bedoeling te zijn. Dank lfs.
Nu recentelijk, met dat warme weer, is een hoop mis gegaan. Ook is de pomp er in die periode mee gestopt.
Resultaat zijn 7 overlevenden;
- stel zwaarddragers
- 2 Pleco’s. Ooit, jaren terug, als kleine visjes gekregen. Man is nu ruim 20 cm. Vrouw de helft. (Weet al een week dat het pleco’s zijn 😉 )
- 2 Corydoras albino. Ook pas sinds kort de naam bekend.
- 1 zoenvis
Heb alle planten eruit gehaald, filter weer aan de gang gebracht, en meerdere 75% waterwissels.
Heb zwart zand gekocht, en een voedings bodem (ik weet dat er vele meningen zijn. Maar heb me nu door een kenner laten adviseren. Vandaar.)
Ook een stuk eucalyptus hout (corbo Root). Staat vast vol te zuigen.
Vorige week al een aantal planten gekocht (setje van een webwinkel).
Wat willen we verder? In ieder geval een kleurrijk geheel. Weten nu ook dat we Cory’s hebben, en dat dat een groepsvisje is. Moeten het dan allemaal albino’s zijn of willekeurige Cory’s?
We hadden altijd Kersenbuiken, willen die graag weer terug.
Verder? Neon/Kardinaal tetra’s.
Meer anders gekleurde zwaarddragers.
Wat bijlzalmpjes.
We spitten alle fora en YouTube door. We zijn dus wel even van de straat.
Gr,
Anneke en Nico
Laatst bewerkt door een moderator: