Wat is er nieuw

Nieuw hier

• Onderwerp starter Onderwerp starter Daniel Fortesque
  • Startdatum Startdatum
D

Daniel Fortesque

Guest
Hoi ,

Ik ben Rudy . Ben 56 jaar en woon in Spanje . En nu , na 30 jaar , heb ik de oude hobby van aquaria en siervissen terug opgeraapt . Heb momenteel een tiental kleine aquaatjes staan met daarin de kempvisjes , allen geimporteerd vanuit het verre Oosten ( aangekocht via Aquabid.com )

Maar , nu toch beslist om over te stappen naar terug een groter aquarium . De twijfel is er nog juist over welke , een Aquatlantis Fusion 150x60x75 of een Aquatlantis 200x60x70 of een Eheim Incpiria 600 of misschien de nieuwe Eheim Incpiria 530 . We moeten nog zien , de vrouw beslist ook mee .

Ik hoop dat ik dit verhaal mag posten en fotootjes erbij mag plaatsen , van de levering , en de verdere inrichting en aquascaping . Wat ik wel al weet is dat het een discus bak zal worden , met enkele L nummers erbij .

Alvast vele groetjes
Rudy

ps de naam Daniel Fortesque is de naam die mijn vrienden mij vroeger begin de jaren 90 beginnen noemen zijn . Ze zeiden allemaal Daniel tegen me . Waarom , wel ik was toen helemaal weg van het Playstation 1 spelletje MedIevil met de ridder Sir Daniel Fortesque in . En omdat ik dat zoveel speelde , en niks anders , tja , gaven ze me dus die bijnaam ......

Welkom op Aquaforum Rudy/Daniel en ik ben super benieuwd welke bak het uiteindelijk zal gaan worden.

Welkom op het forum toch grappig dat je oude hobby je een bijnaam en nu gebruikersnaam heeft op geleverd
Je noemt daar een stel mooie bakken op zeg ivb je vis keuze zou ik zo groot en hoog mogelijk gaan als het kan😀😀

Hoi ,
Thanks jongens !!

Inderdaad , het wordt een moeilijke keuze . De Incpiria 600 van Eheim vind ik echt een heel mooie . Kolom in het midden van zwart glas om de kabels door te laten gaan , alsook de terugloop van de beide filters . Twee doorgangen in de bodem , dit maakt het makkelijk voor twee filters aan te sluiten . Bovendekplaat in zwart glas , led verlichting , ziet er echt heel mooi uit . Prijsplaatje dan weer is wat minder : 2799 euronen ... ( maar wel levering en plaatsing in huis inbegrepen )

De Fusion 200 is dan weer goedkoper ( 1918 euronen , hier ook levering en plaatsing in huis inbegrepen ) en iets groter ( incpiria 600 is 55 cm diep en 600 liter ) . Heeft ook led verlichting , maar heeft plastic covers bovenaan . Ook heeft deze geen kolom , dus kabels en leidingen moeten op de traditionele wijze . Maar is wel ook een klepper van een aquarium .

Als er iemand raad heeft , laat maar horen !!

Groetjes
Rudy

€ 2800 is inderdaad een smak geld maar dan heb je ook wat he.

Welkom op het forum.

De Eheim Incpiria 600 Led is wel erg mooi.

Ik heb zelf een Eheim bakje staan en ben er erg tevreden over.

Check wel even of de leds dimbaar zijn.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan