A
AquaHarley
Guest
Dag allen,
Sinds ruim 2 maanden weer een Aquarium aangeschaft na zo'n 25-30 jaar niets te hebben gehad.
Voorheen een bak van 1mtr met een warm witte lamp en een Grolux standaard pomp en een klein luchtpompje.
Toch begon het een tijdje geleden weer op te spelen en heb een geheel nieuwe bak aangeschaft.
Het is een complete bak van Eheim geworden 120x40x50.
Snel materialen gekocht en bouwen maar, helaas iets te snel van stapel gelopen.
Allemaal nieuwe technieken en nieuwe snufjes zoals een onderwaterval aangeschaft, spijt spijt (veroorzaakt veel ge-bubbel, je kan beter zoiets zelf maken dan heb je alleen maar de zandwaterval en geen irritante harde bubbels)
Zwart grind en fijn wit zand, wat hout en plantjes aangeschaft en bouwen maar.
Fout 1 grind niet gewassen waar ik tot op heden nog steeds nadeel van ondervindt zoals het stuiven tegen het glas wat blijft plakken.
Witte zand a heel maal een ramp, veel te fijn en bij minste geringste stuiven.
Inmiddels witte zand vervangen door gemengd gewassen grind echter het zwarte ligt er nog in.
Verder geinversteert in CO2 installatie en een stromingspomp ivm plekken waar nauwelijks beweging in zit.
Nu doe ik steeds meer ervaring op al doende men.
Waar ik nu nog meer zit te kappen is, Aquarium opnieuw opbouwen en gewassen grind of verdwijnt deze stof op den duur.
Verder zal ik jullie niet vervelen met allerlei verhalen.
Het is trouwens een gezelschapsaquarium geworden.
Gr.Tonnie
Sinds ruim 2 maanden weer een Aquarium aangeschaft na zo'n 25-30 jaar niets te hebben gehad.
Voorheen een bak van 1mtr met een warm witte lamp en een Grolux standaard pomp en een klein luchtpompje.
Toch begon het een tijdje geleden weer op te spelen en heb een geheel nieuwe bak aangeschaft.
Het is een complete bak van Eheim geworden 120x40x50.
Snel materialen gekocht en bouwen maar, helaas iets te snel van stapel gelopen.
Allemaal nieuwe technieken en nieuwe snufjes zoals een onderwaterval aangeschaft, spijt spijt (veroorzaakt veel ge-bubbel, je kan beter zoiets zelf maken dan heb je alleen maar de zandwaterval en geen irritante harde bubbels)
Zwart grind en fijn wit zand, wat hout en plantjes aangeschaft en bouwen maar.
Fout 1 grind niet gewassen waar ik tot op heden nog steeds nadeel van ondervindt zoals het stuiven tegen het glas wat blijft plakken.
Witte zand a heel maal een ramp, veel te fijn en bij minste geringste stuiven.
Inmiddels witte zand vervangen door gemengd gewassen grind echter het zwarte ligt er nog in.
Verder geinversteert in CO2 installatie en een stromingspomp ivm plekken waar nauwelijks beweging in zit.
Nu doe ik steeds meer ervaring op al doende men.
Waar ik nu nog meer zit te kappen is, Aquarium opnieuw opbouwen en gewassen grind of verdwijnt deze stof op den duur.
Verder zal ik jullie niet vervelen met allerlei verhalen.
Het is trouwens een gezelschapsaquarium geworden.
Gr.Tonnie