nieuw hier


GalileoGalileï

New member
Lid geworden
13 maart 2021
Berichten
0
Leeftijd
33
Hoi,

Mijn naam is Oscar, in het trotse bezit van een zoetwater Rio 240, een... Hornbach? 45 liter zeewater aquarium en een kleine vijver. Ik heb behoorlijk wat ervaring in de aquarium hobby. Zeewater wat minder, daar ben ik pas net mee begonnen.

Mijn Rio 240 draait als een tierelier en de planten groeien als kool. Omdat ik het zonde vind iedere 2 weken weer een hele buts aan planten weg te gooien heb ik besloten mijn Ciano 60 aquariumpje ook maar op te zetten in m'n kantoor. Nu staan er 3 aquaria. Ik wil de planten en het mos die ik voortdurend verwijder in dat aquarium bewaren, om ze via dit forum (gratis?) aan te gaan bieden aan liefhebbers. Zonde om steeds goeie planten weg te gooien.

De Rio heeft een lage vis bezetting (2 panda corydoras, 3 dwerg gouramies, 12 vuurtetra's) en een inmiddels hoge garnalen bezetting. Garnalen ga ik dus ook maar overzetten en weggeven denk ik. Doordat de bezetting laag is heb ik mijn Eheim 250 deze week af kunnen koppelen en deze vervangen voor een Aquaflow 300 met wat Siporax en verschillende sponzen erin. Ben erg benieuwd of het gaat draaien hierop. Ik houd van experimenteren met de Aquaria. De Aquaflow is heerlijk stil tov de Eheim, en dat wilde ik ivm thuiswerken. Verder draait het op de originele "ouderwetse" T5 verlichting. Werkt nog steeds zeer naar mijn zin.

Hoe dan ook, verwacht gratis af te halen berichten van mij in de toekomst! :)

Groetjes,

Oscar
 
Hoi Oscar,
welkom!
Heb mij hier ook net geïntroduceerd.
Wat mooi te lezen dat je een goed ingedraaide Rio240 hebt..
Wil graag te zijner tijd wel wat planten overnemen en dat hoeft niet gratis.
succes met de hobby!

Paul
 
Welkom Oscar.
 
Welkom, waarom gratis? je kan er best een bescheiden bedrag voor vragen, dan heb jij zelf ook wat tegemoetkoming in je aquariumkosten, vooral die zeewaterbak kost bergen geld
 
Welkom, waarom gratis? je kan er best een bescheiden bedrag voor vragen, dan heb jij zelf ook wat tegemoetkoming in je aquariumkosten, vooral die zeewaterbak kost bergen geld
Omdat ik geen idee heb of het gebruikelijk is dat er geld wordt gevraagd voor een paar plantjes :) Zal het voor een vriendenprijsje doen dan.
 
Omdat ik geen idee heb of het gebruikelijk is dat er geld wordt gevraagd voor een paar plantjes :) Zal het voor een vriendenprijsje doen dan.
Je kan altijd de verzendkosten rekenen uiteraard, mocht dit van toepassing zijn,
 
Welkom op het AF Oscar, en leuk dat experimenteren, deel ook vooral je opgedane ervaring
 

Terug
Bovenaan