Wat is er nieuw

Nieuw hout met witte schimmel

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Splash
  • Startdatum Startdatum
S

Splash

Guest
Hi!

Ik heb vandaag bij de Intratuin een stuk hout gehaald, alleen bij thuiskomt ontdekte ik dat er een soort van schimmel op zit. Aan de buitenkant zijn enkele plekken met schimmel te vinden, en in groeven zit ook (wat meer) schimmel.
Ook vroeg ik mij af wat voor een hout het is. En wat ik ermee moet doen vanwege de schimmel, misschien terugbrengen?

PAUoU7yixTew8wt9OmCUzlcSTkF-RWNX.png


PAUoU7yixTew8wt9OmCUzlcSTkF-RWNX.png
 
Is het wel geschikt voor in het aquarium??
Je hebt bv ook speciaal terrarium hout te koop.
 
jessicapilon zei:
Is het wel geschikt voor in het aquarium??
Je hebt bv ook speciaal terrarium hout te koop.
Het lag bij de aquariumspullen, dus ging ervanuit dat het geschikt was voor het aquarium. Misschien is het beter om het te ruilen voor een stuk mopanihout? Daar zat verder geen schimmel op. 🙂
 
Ja mopanihout is in ieder geval geschikt.
Bij de Hornbach ligt het ook op de aquariumafdeling maar dan hangt er wel een kaartje aan dat het speciaal voor een terrarium is.
 
Ga ik morgen meteen ff terug om te ruilen.

Dat is een stuk handiger! Hier stond helemaal niks bij en ook geen info op het kaartje. Voortaan moet ik het toch maar vragen voordat ik het meeneem.
 
Ja dan heb je zekerheid 😉.
 
Nee joh dit is gewoon mangrove hout! Zeer geschikt voor in het aquarium, zinkt namelijk gelijk en verrot niet.

De schimmel komt idd vaker voor, maar verdwijnt als het hout eenmaal onder water staat. Is een bovenwater paddestoeltje ofzo, vrij makkelijk gewoon eraf te borstelen 🙂 Even goed borstelen en afspoelen en het hout kan je bak in.

Al mijn aqua's hebben dit hout erin zitten, is echt top!
 
Black_mollie zei:
Nee joh dit is gewoon mangrove hout! Zeer geschikt voor in het aquarium, zinkt namelijk gelijk en verrot niet.

De schimmel komt idd vaker voor, maar verdwijnt als het hout eenmaal onder water staat. Is een bovenwater paddestoeltje ofzo, vrij makkelijk gewoon eraf te borstelen 🙂 Even goed borstelen en afspoelen en het hout kan je bak in.

Al mijn aqua's hebben dit hout erin zitten, is echt top!

Een houtkenner dus 😉.
Ik zie die verschillende soorten niet moet ik toegeven.
Zoals ik al zei verkopen ze bij de Hornbach ook hout voor een terrarium op de aquariumafdeling dus dan zou ik geen risico nemen.
Maar zo te horen is het dus mangrove en dan zal het geen kwaad kunnen in de bak.
 
jessicapilon zei:
Black_mollie zei:
Nee joh dit is gewoon mangrove hout! Zeer geschikt voor in het aquarium, zinkt namelijk gelijk en verrot niet.

De schimmel komt idd vaker voor, maar verdwijnt als het hout eenmaal onder water staat. Is een bovenwater paddestoeltje ofzo, vrij makkelijk gewoon eraf te borstelen 🙂 Even goed borstelen en afspoelen en het hout kan je bak in.

Al mijn aqua's hebben dit hout erin zitten, is echt top!

Een houtkenner dus 😉.
Ik zie die verschillende soorten niet moet ik toegeven.
Zoals ik al zei verkopen ze bij de Hornbach ook hout voor een terrarium op de aquariumafdeling dus dan zou ik geen risico nemen.
Maar zo te horen is het dus mangrove en dan zal het geen kwaad kunnen in de bak.

Eerder een houtverslaafde hahaha

Maar inderdaad, er ligt af en toe verkeerd terrariumhout tussen het aquariumhout. Maar dit kun je snel zien doordat het vaak lichter is (in kleur en gewicht) Wil je absolute zekerheid, vraag of ze het even in het water willen leggen voor je. Zinkt het, is het over het algemeen geen terrariumhout 😉
 
Ik moet toegeven dat ik altijd grote moeite heb met het herkennen van hout.
Ben altijd blij als de naam erbij staat hoor 😀.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan