Nieuw huis, nieuwe bak


Gister was het forum niet bereikbaar dusja dan ga je maar weer nadenken (en de bakjes poetsen & filters reinigen :juggle:)

het glas van de bak zal 12 of 15mm worden, Nu kan je natuurlijk voor optic white gaan.
Nu weet ik dat optic white glas sneller krast, maargoed als je voorzichtig bent is er niks aan de hand.

Dat zeggende: als ik voorzichtig ben.
vissen van 30-35cm die graven en de hele bak zullen verbouwen omdat het hun niet zint...

2 vraagjes: ik wil de totale hoogte van de bak 70cm hebben, dus waterhoogte zal lager liggen.
wat voor dikte glas zouden jullie nemen / hebben jullie?

Zouden jullie Optic White aanraden? iemand ervaring met optic white en bouwvakkers in de bak?
 
Ik heb gewoon float glas, nooit optic white gezien.
Maar persoonlijk denk ik niet dat het veel toevoegt, mijn bak is kraakhelder en als ik 2x per week de ramen sop blijft alles kraakhelder
 
Heb een offerte + aanbod gekregen voor een Diamond aquarium.

Bak word geleverd incl alles (opvoer, PVC, verlichting ect)... en als ze de bak als showbak mogen gebruiken tijdens het vivarium gaat er 1000euro van de prijs af.... en dan kom je voor een Diamond bak aan een leuke prijs.

Moet alleen wel snel beslissen.
 
1000 euro van de prijs :S:juggle: das fors wat kost bak op zich dan wel niet of praten we hier over een complete set dus kast bak bioloog
Daarnaast loop je denk ik wel een risico met een show bak denk aan krassen
 
1000 euro van de prijs :S:juggle: das fors wat kost bak op zich dan wel niet of praten we hier over een complete set dus kast bak bioloog
Daarnaast loop je denk ik wel een risico met een show bak denk aan krassen

Is echt een bak met alles erop en eraan dus ook incl meubel, bioloog, pomp etc. En ja dat tikt aan.

Juist dat laatste is iets wat mij tegen houd, ga het nog even overleggen met de dealer.
 
Mwa hoe erg kan het krassen in die 3 dagen vivarium?

Wat zijn de originele kosten eigk zonder die korting, Watvoor techniek zit er dan exact in?
Welke afmetingen en afwerking hebben we het over?
 
Mwa hoe erg kan het krassen in die 3 dagen vivarium?

Wat zijn de originele kosten eigk zonder die korting, Watvoor techniek zit er dan exact in?
Welke afmetingen en afwerking hebben we het over?

Kan er die 2 dagen ook gewoon bij gaan staan met koevoet in de hand... :deal:

zal even de opsomming maken, mag je eerlijk zeggen wat je ervan vind :)

Diamond aquarium 230x70x70 cm / WH circa 60 cm
Glasdikte: 12 mm
Stabilisatiestroken boven: voor & achter
Stabilisatiestroken onder: rondom
Trekstripppen: 4 stuks
Lichtkap op het aquarium Geen gaten in de lichtkap
Grindlijst op aquarium
Droogkamer en overloop rechtsachter, rechthoekig In de overloop 2 boringen van 40 mm PVC In de droogkamer 2 boringen van 40 mm PVC Houten plaat onder het aquarium, betonplex 15 mm
Zijkant droogkamer bekleed met decorpanelen inclusief 6 cm oversteek tbv achterwand Bekleding: Decorpanelen in de kleur licht of donker beton
Dekselplaten voorzien van ieder 2 roosters & 1 greepje Kleur kit: Zwart

€ 2.230,00

Diamond meubel 230x70x80 cm
Aluminium frame 40 mm
4 klapdeuren met vast middenstuk
Bekleding: Decorpanelen in de kleur licht of donker beton
Stelvoeten

€ 1.450,00

Diamond bioloog 150x40x40 cm Glasdikte: 8 mm
4 kamers Upflow tussenschotten
3 RVS roosters
Afdekplaat HDPE bestaande uit meerdere delen

€ 310,00

Verlichting:

1 JMB LED 27W/90 cm (Kleur nader te bepalen)

€ 109,95

1 JMB LED 36W/120 cm (Kleur nader te bepalen)

€ 139,95

1 JMB Adapter 12V/10A

€ 44,95

1 JMB LED Controller "L"

€ 79,95

2 JMB Verlengsnoer 3 meter

€ 19,90

Techniek:

OASE OptiMax 4000 opvoerpomp

€ 119,95

2 OASE HeatUp 300 thermostaat

€ 59,90

Inhoud bioloog:

1 FILTERMAT BLAUW GROF T10 50X50X5 CM

€ 15,95

1 FILTERMAT BLAUW MIDDEL T30 50X50X5 CM

€ 15,95

1 HS CERAMIC FILTERMEDIUM 12 MM 50 L/38 KG

€ 219,00

Aquarium inrichting:

5 Fefi achterwanden 60x60x4 cm bruin inclusief inbouw

€ 375,00

1 Bodembescherming Steenfolie + stryodur inclusief aanbrengen

€ 90,00

5 Filterzand 0,40-0,80 mm 25 kilo zak

€ 55,00

Overig:

PVC en aansluitmateriaal

€ 175,00

Subtotaal

€ 5.510,45

Korting bij afname hele pakket

€ 260,45

Totaal

€ 5.250,00

Vivarium korting

€ 1.000,00

Totaal na Vivarium korting

€ 4.250,00
 
Ben ff benieuwd hoe het meubel eruit ziet. Ik persoonlijk vind dat erg steriel en plat en niet bepaald fraai om het zo maar te zeggen, maar dat is een persoonlijke keuze. Ik zou zelf een houten meubel prefereren, maar dat is omdat ik dat gewoon mooier vind, heeft niets met functie te maken.

De gebruikte techniek is volgens mij over het algemeen goed, en voor jouw midden amerika (genoeg licht?) lijkt dit ook wel prima.

De pomp ken ik niet, maar als die er mee zou kappen is dat niet het allerergste.

Als je er voor wenst te gaan zou ik kijken of je het kan afmaken inclusief plaatsing in jouw nieuwe woning voor 4000. Wat extra korting omdat je zo heel snel moet beslissen en evt. een "garantie" op de staat. Weet niet of je nog wat onderhandelruimte hebt. Denk dat je dan verder een nette bak hebt voor een redelijk bedrag.

Ff mijn visie en vooral heel veel succes met deze "snelle keuze"
 
Verlichting is miss wat karig, heaters zou ik persoonlijk vervangen voor een titanium.
Maar verder is het wel een leuk prijsje zo
 
Nouja het is van hun uit gewoon een totaal plaatje dus je kan altijd nog wijzigingen doorvoeren, verlichting is wellicht wat karig maar de voeding en controller zijn berekend op nog zo'n zelfde set erbij.
 
Die garantie op de staat wil ik sws, anders ga ik (denk ik) niet mee in de beurs constructie.
 
Rich,

Ik zou nog terug komen op mijn co2 systeem. De reactor is op een aftakking van de persleiding aangesloten, de uitloop van de reactor gaat naar het laatste vak van de bioloog. Ik heb de uitloop verlengt met een stukje slang zodat de uitloop direct weer opgezogen wordt door de opvoerpomp.
Co2 niveau in de bak is 20- 25 mg/l.
Inhoud is netto 380 liter regenwater met ongeveer 70 bellen/min. 3000 l/h pomp op 90% vermogen. Uitloop pomp in het aquarium is gedipt.
Bevalt mij prima.

Groetjes John.
 
Kogel is inmiddels door de kerk.

Heb wel voor een opvoer pomp gekozen die 1 tandje sterker is.
vond 4400l/u net aan de lage kant. (gezien de opvoer hoogte)

De bak zal te zien zijn op het vivarium.
Da mooi man nog een rede om naar het vivarium te gaan :D:D
Blijft wel een behoorlijke uitgave maar wel alles voor elkaar in 1 keer :thumbs::D
Wel kunnen kortsluiten wat betreft eventuele beschadiging
 
Da mooi man nog een rede om naar het vivarium te gaan :D:D
Blijft wel een behoorlijke uitgave maar wel alles voor elkaar in 1 keer :thumbs::D
Wel kunnen kortsluiten wat betreft eventuele beschadiging

Ik ga zeker naar het vivarium :D bij jou nog niet zeker???

Dat laatste is verder prima geregeld gelukkig :)
 
Deal leuk kunnen afronden? Gaaf hoor, mooi geheel straks!

Alvast plezier

Danku.

ik vind de deal zeer goed.

De bak word na het vivarium mee teruggenomen naar de opslag, hier gaan ze hem nog goed schoonmaken.

Ik ga er vanuit dat ik t.z.t al in mijn woning zit, maargoed met nieuwbouw weet je het nooit of ze uitlopen.
dus hij kan daar blijven staan zolang nodig is, zodra het kan zal die met 4 man sterk worden bezorgd, maar hij vroeg wel of ik nog 2 a 3 personen op stand-by wil hebben staan voor het geval dat.
 
Topic past niet echt meer in het zelfbouw topic hè? nouja tot die tijd ga ik hier wel verder en t.z.t start ik het fotoalbum op :)

Wat vinden jullie trouwens van de RVS roosters in de bioloog? heb ik nooit eerder van gehoord.
zal ongetwijfeld prima werken hoor, maar je hoort/ziet het eigenlijk nooit.

Wordt vast een hele mooie bak Richard! Leuk vooruitzicht :)

Ik mag het hopen voor die prijs Nicole :D

Ja heel leuk vooruitzicht, is iets wat ik al heel lang wil.. maarja moet je wel de plek (en middelen) voor hebben.
Zat nog te denken of ik eerst niet gewoon nog een jaartje met mijn huidige bak in de woonkamer zou zitten... maar doe het liever gewoon z.s.m

ik moet zeggen... in je 1tje wonen heeft wel zo zijn voordelen :juggle:
 
Ik heb zojuist je topic geheel doorgenomen Rich en kan je feliciteren met je nieuwe bak.

Heb ik nu goed begrepen dat de bak volledig optic white wordt of heb je toch gekozen voor gewoon floatglas?

De rvs roosters in het bioloog vind ik op zich wel een slimme oplossing. Zo kan je wel wat ruimte besparen en dus benutten voor filtermedia.

Ik heb in mijn nieuwe diy bak een nieuwe Eheim 300w heater geplaatst. Het is een forse (lees lange) verwarming maar iedere cent waard. Deze heater verwarmt mijn aqua makkelijk naar 29 graden in zijn eentje....

Ik zag dat je ook gekozen hebt voor een andere opvoerpomp. Nog steeds 1 van Oase of komt er nu een ander merk in?
Je hebt mijn diy project gezien en daar draait naar volle tevredenheid een Jecod dcs-5000 opvoerpomp op. Deze draait in mijn bak op plusminus 70% en is volledig instelbaar. Er zit zelfs een voederstand op en is lekker stil.

Het wordt jouw bak en je moet lekker doen waar jij je goed bij voelt. Ik wilde alleen even mijn ervaringen met je delen.
 
Ik heb zojuist je topic geheel doorgenomen Rich en kan je feliciteren met je nieuwe bak.

Heb ik nu goed begrepen dat de bak volledig optic white wordt of heb je toch gekozen voor gewoon floatglas?

De rvs roosters in het bioloog vind ik op zich wel een slimme oplossing. Zo kan je wel wat ruimte besparen en dus benutten voor filtermedia.

Ik heb in mijn nieuwe diy bak een nieuwe Eheim 300w heater geplaatst. Het is een forse (lees lange) verwarming maar iedere cent waard. Deze heater verwarmt mijn aqua makkelijk naar 29 graden in zijn eentje....

Ik zag dat je ook gekozen hebt voor een andere opvoerpomp. Nog steeds 1 van Oase of komt er nu een ander merk in?
Je hebt mijn diy project gezien en daar draait naar volle tevredenheid een Jecod dcs-5000 opvoerpomp op. Deze draait in mijn bak op plusminus 70% en is volledig instelbaar. Er zit zelfs een voederstand op en is lekker stil.

Het wordt jouw bak en je moet lekker doen waar jij je goed bij voelt. Ik wilde alleen even mijn ervaringen met je delen.
Opzich speel je wel vlas qua heater..
Hout isoleert een heel stuk beter dan glas.

Ik heb zelf 2x dcs 7000 draaien op 30% en op 40% en draait als een wilde en idd aardig stil
 
Ik heb zojuist je topic geheel doorgenomen Rich en kan je feliciteren met je nieuwe bak.

Heb ik nu goed begrepen dat de bak volledig optic white wordt of heb je toch gekozen voor gewoon floatglas?

De rvs roosters in het bioloog vind ik op zich wel een slimme oplossing. Zo kan je wel wat ruimte besparen en dus benutten voor filtermedia.

Ik heb in mijn nieuwe diy bak een nieuwe Eheim 300w heater geplaatst. Het is een forse (lees lange) verwarming maar iedere cent waard. Deze heater verwarmt mijn aqua makkelijk naar 29 graden in zijn eentje....

Ik zag dat je ook gekozen hebt voor een andere opvoerpomp. Nog steeds 1 van Oase of komt er nu een ander merk in?
Je hebt mijn diy project gezien en daar draait naar volle tevredenheid een Jecod dcs-5000 opvoerpomp op. Deze draait in mijn bak op plusminus 70% en is volledig instelbaar. Er zit zelfs een voederstand op en is lekker stil.

Het wordt jouw bak en je moet lekker doen waar jij je goed bij voelt. Ik wilde alleen even mijn ervaringen met je delen.

Dank!

Nee geen optic white, bij 15mm had ik het nog overwogen maar word 12mm glas dus vind het zonde van het geld.

Nouja de rooster zijn er om ervoor te zorgen dat het filtermateriaal niet direct op de bodem van de bioloog komt te staan, dit zou de doorstroom bevorderen.

Kreeg buiten de beurs korting ook nog een totaal korting op de accessoires die ik eigenlijk niet kon laten liggen, de opvoerpomp die 1 tandje zwaarder is krijg ik nu ook nog voor dezelfde prijs. dus voorlopig laat ik het zo en ga gewoon kijken hoe het mij bevalt. persoonlijk ga ik er vanuit dat deze gewoon voluit zal draaien.

Mocht er later echt apparatuur tussen zitten die niet bevalt kan ik altijd nog wat aanpassen.

overigens: hout isoleert echt een heel stuk beter dan glas, wellicht dat je daardoor toekan met je 300watt Eheim.
 

Terug
Bovenaan