Nieuw huis, nieuwe bak


Ik weet niet hoe het zit, maar meestal staan er toch wel, in het schaars geklede dames, naast iets dat geshowd word.
En geen uit de kluite gewassen pubers :p:p:p
Maar die schaars geklede vrouwen zijn meer voor de mannen. En deze gespierde en aantrekkelijke puber, is meer voor het, tja, andere geslacht, zodat die meer meedoen in de hobby!:engel::engel::engel::sorry::D:D;)



Oké, ik stop maar:engel:
 
Ruben, ik kan je niets anders dan gelijk geven, je hebt een zeer heldere visie betreffende deze materie.
 
Ja John. Er komt een tijd. Dan tel je niet meer mee.:p
Helaas heb ik dat ook al moeten ervaren. Het grijze haar helpt daar niet bij en ik ontkom er niet meer aan om met 'mevrouw' aangesproken te worden. Mijn nieuwe buurvrouw blijft stug 'u' zeggen.
 
De bak draait, er daar komen binnenkort foto's van!

1 ding waar ik mij gigantisch aan stoor zijn de 2 heaters.... wat een ondingen.
Ben ik blij dat ik op de malawibak een Eheim thermofilter heb zeg....

ik zit eraan te denken om een titanium incl inkbird aan te schaffen, zou een 500watt versie voldoende zijn? ervan uitgaande dat de kamertamp op +/- 20 graden ligt.
 
Voor mij is het voldoende om mijn bak op 26 te houden.
Dacht dat aquamedic zei dat het tot 1000 liter was.
Dat is wat optimistisch ben ik bang
Ik heb de 300 watt in 350 liter. De temperatuur daalt naar 18 En hij heeft moeite om het op 24 graden te houden.
Nu is dat wel een openbak dus dat maakt ook verschil. Ik denk erover om een 500 watt te bestellen voor het in nog kouder word.
 
Dat is wat optimistisch ben ik bang
Ik heb de 300 watt in 350 liter. De temperatuur daalt naar 18 En hij heeft moeite om het op 24 graden te houden.
Nu is dat wel een openbak dus dat maakt ook verschil. Ik denk erover om een 500 watt te bestellen voor het in nog kouder word.
Zit een klein verschilletje tussen de titanium heater en een gewone glazen
 
De claim is dat een titanium heater een hogere efficiënte heeft omdat bij een glazen heater de verwarming eerst nog de lucht in de heater en het glas moet opwarmen waarmee je verliezen zou hebben.

Als het ding onderwater hangt, dan komt alle warmte hoe dan ook in de bak.

Al is het wel wat trager.
 
Merken geven ook verschillende waardes op.

volgens Eheim is een 300watt Jager geschikt t/m 1000liter.

volgens JBL is een 300watt protemp geschikt tot 400liter.

alles is relatief natuurlijk, maar zouden bepaalde heaters toch om de 1 of andere reden meer efficiënte hebben?
 
Denk dat het in de kleine letters zit.

Verkoopt natuurlijk goed, als je zegt tot 1000 liter.

De ene fabrikant zegt tot 1000 liter met 25 graden aquarium en 20 graden kamer.
De andere zegt tot 400 liter met 25 aquarium en 16 graden kamer.

Dus zou eens goed naar de specs kijken.

Een heater is een heater. En heeft gewoon een COP van 1.
 

Terug
Bovenaan