Nieuw huis voor Common Pleco L001 gezocht


F

fabi's fishy friends

Guest
Hoi allemaal,
Ik heb deze vis gekocht toen ik nog niet wist hoe groot deze dieren zouden worden. Hij is nu ongeveer 10-15 cm lang, en het is tot nu toe goed gegaan maar ik kan aan hem merken dat het iets minder gaat en dat hij graag meer ruimte zou willen hebben. Ik heb hem in een 60L aquarium en toen ik hem kocht was hij 5/6 cm. Hij groeit langzaam maar heel gelijk aan dus vandaar dat ik nu pas hier over begin. Ik heb jammer genoeg niet de optie om een groter aquarium te kopen dus nu zoek ik een nieuw huis voor hem. Ik woon in Gelderland, rond Nijmegen. Als er iemand rond Nijmegen is die hem wel zou willen hebben, stuur me alstublieft een bericht of reageer hierop.
PS: ik noem hem de hele tijd "hij" maar ik weet zijn geslacht niet zeker, dit is wat ik geschat heb.
Deze foto's zijn van 5 november, en ik voer hem iedere avond met algae wafers & 1-2 keer per week ontdooide rode muggenlarven. Hij heeft ondertussen best wel een buikje :D
20191105_181106.jpg

20191105_180738.jpg
 
Zou stoppen met voeren van muggenlarven daar vervetten ze van en verkort drastisch hun levensduur.
En ik zou de advertentie in het "aangeboden" forumonderdeel plaatsen
 
Zou stoppen met voeren van muggenlarven daar vervetten ze van en verkort drastisch hun levensduur.
En ik zou de advertentie in het "aangeboden" forumonderdeel plaatsen
Oké, dat wist ik niet, dan zal ik daar vanaf nu mee stoppen. En bedankt voor de tip!
 
Die rugvin is voor een L001 een beetje apart, zou 1 vloeiende boog moeten zijn.
 
Waarom een foto van 5 nov?
Op zo'n vis die in de groei is maakt het wel wat uit.
Liever een foto van vandaag als je er vanaf wil.
 
Jaa zo hoort ie eruit te zien.
Gave vis inderdaad, jammer dat mijn bak er nog niet is anders had ik hem direct opgehaald.

Ik had er zelf ook een, echt een vis met karakter, kijk foto in mijn voorsteltopic waar die onder de discus ligt
Wanneer denk je dat de bak klaar is voor vissen? Ik heb tot nu toe nog niemand anders die geïnteresseerd is en met hoe hij nu groeit kan ik hem nog wel een tijdje houden. En ja, deze pleco is echt een van de rustigste vissen die ik ooit gehad heb, z'n beste vriend is een kleine neon tetra met een permanent gescheurde caudal vin. (had ie al toen ik hem kocht, het is helemaal gescheurd tot op z'n lichaam en heelt niet meer. Maar hij zwemt prima dus ik denk gelukkig niet dat hij er last van heeft.) Elke keer als ik mijn pleco z'n wafers voer vlak voordat de lamp uitgaat jaagt hij alle vissen weg behalve die specifieke neon tetra. Is heel leuk om te zien ;)
 
Volgens planning komt het aquarium half januari.
Ik moet dan beginnen te klussen.


Ik hoop 1 maart klaar voor vis.
Dus een week of 8 vanaf nu.

Kan je hem eerder kwijt aan een ander dan moet je dat doen.
 
Volgens planning komt het aquarium half januari.
Ik moet dan beginnen te klussen.


Ik hoop 1 maart klaar voor vis.
Dus een week of 8 vanaf nu.

Kan je hem eerder kwijt aan een ander dan moet je dat doen.
Oké, dan blijft dat tot nu toe het plan. Als ik rond die tijd nog steeds geen nieuw huis voor hem heb laat ik het wel weten.
PS: gelukkig nieuwjaar!!!
 
Ik krijg net te horen dat dit geen Common pleco maar een Pterygoplichthys joselimaianus (gold spot pleco) is, volgens mij is het enige verschil dat deze vis rustiger is en dat hij iets minder groot word uiteindelijk. Nog steeds flink veel te groot voor mijn aquaria dus ik laat dit gewoon staan maar ik dacht dat ik het wel even zou laten weten hahah
 
Mocht Rjoemman afhaken en mijn bak niet te klein zijn dan heb ik intresse.

Het betreft een Rio 240 die vanaf afgelopen zondag aan het indraaien is. Vanaf maart zou er verhuisd kunnen worden als alles goed gaat.
 
Mocht Rjoemman afhaken en mijn bak niet te klein zijn dan heb ik intresse.

Het betreft een Rio 240 die vanaf afgelopen zondag aan het indraaien is. Vanaf maart zou er verhuisd kunnen worden als alles goed gaat.
Jouw bak is veel te klein voor een pleco, dan kan die niet goed groeien, dat moet je gewoon niet willen zoiets
 

Terug
Bovenaan