Nieuw in de hobby


Z

Zilvervloot

Guest
Hoi jongens!

Mijn naam is Sandra. Ik ben hartstikke nieuw in de hobby en vind het enorm leuk! Vijf weken geleden ben ik gestart met een nanobakje (SuperFish Aqua 30 LED Tropical Kit). Gelukkig doet partnerlief niet moeilijk over de miniverbouwing in de woonkamer.

Ik droom van kleurrijke garnalenkolonies in allerlei bakjes, maar tot nu toe wil het nog niet lukken. De helft van mijn 10 oranje neogarnaaltjes, die nu een ruime 2 weken in de bak zitten, hebben het niet gehaald. Ik denk dat ik, hoewel ik al maanden websites doorlees, mijn kennis moet vergroten. Daarom ben ik nu hier, om hopelijk veel van jullie te leren!

Ik heb overigens ook ongewenste slakken die in mijn bakje waren beland. Die hebben nu hun eigen vaas met een plantje en hout, want doden vind ik ook weer zo wat. Met de slakken gaat het in ieder geval goed, ook al zitten ze dus in een vaas. Nu de garnalen nog!
 
Welkom Sandra.
 
Welkom
 
Welkom, Sandra!
 
Welkom Sandra! Garnalen zijn erg gevoelig, zeker in een nog instabiele bak. Een 30 liter bakje slaat daarbij ook snel om, waardes lopen snel hoog op. Hoe groter de bak, hoe stabieler.
Wat al helpt is een voerbakje en daarin voeren, wat je elke dag verschoont. zodat je het water minder belast. Ook bepaalde planten bemesting is schadelijk voor ze. Lees je goed in en bedenk bij elke garnaal; wat kan hier zijn misgegaan en dan komt het uiteindelijk helemaal goed. En welkom in de aqua-wereld!
heb je een foto van je bakkie?
Groetjes!
 

Terug
Bovenaan