Wat is er nieuw

nieuw ingericht 1m bak van flecha

• Onderwerp starter Onderwerp starter flecha
  • Startdatum Startdatum
F

flecha

Guest
Hallo allen,

ik ga me ook eens wagen aan een foto album, het is aan jullie om me te laten weten of dat het goed is of wat er kan verbetert worden. Eerst laat ik u een foto zien van de geschiedenis. Zo als hij was.

339319_0_82_dscn3168.jpg
[/img]

Ik heb alles er uit gekieperd want het stond me niet echt aan, en altijd naar een bak moeten kijken die u zelf niet bevalt dat is maar niets.

De nieuwe inrichting ziet er zo uit, ik moet erbij zeggen dat het een juwel bak is met aan de voorzijde van die schuine hoeken. Dit stond me ook niet aan en de voorruit was te fel bekrast (2�hands)

dus heb ik die gewoon omgedraaid om een aangenamer beeld te hebben.

Hier dan een paar foto's van de heringerichte bak,dit heb ik gisteren gedaan ik heb het grind en het zand niet gespoeld op eigen risico. Maar het is heel goed meegevallen. Zelfs veel beter als de eerste keer want toen was de bak troebel en had een kaam laag. Kortom hier zijn de foto's

391811_0_82_dscn3254_bis.jpg
[/img]

Dit is het voor aanzicht, de andere zijden zijn dicht geplakt met van die statische raam folie.

En dan nu enkele details:

de linkerzijde

618169_0_82_dscn3256.jpg
[/img]

de rechter zijde:

168116_0_82_dscn3270.jpg
[/img]

En het centrale gedeelte

844898_0_82_dscn3255.jpg
[/img]

Ik heb nog detail foto's van de planten maar die volgen later. Het vis bestand is me nog onbekend want ik kan niet kiezen, misschien een beetje voorstellen?

Dat zand,zijn bolletjes,hoef je niet te spoelen,heb je mazzel mee.
Zou er flink wat meer snelgroeiers in doen.
Teug uit dunnen kan je altijd nog.

En dit...Een vrouw zonder man is als een vis zonder fiets,is kul,he.

Ja die handtekening is zomaar iets om van een vis te spreken. Nu je zegt om er nog snelgroeiers in te zetten maar is het belgisch groen geen snelgroeier en de cabomba? En welke zou ik er dan nog bij moeten zetten volgens u?

Meer Cabomba. 3 sprietjes is niks,he.

En waterpest.
Ik weet niet hoe het water bij jullie is, mar het gaat om de silicaten in het water.
Die moeten er uit.

Kan ik deze meten en zo ja met wat want ik heb geen test kit alleen maar van die strips zes in een waar je niet op voort kunt gaan, te onjuist.

Kijk bij je waterleiding bedrijf,en zoek waterwaarden ,jouw woonplaats.

Zoiets.
Evides Waterbedrijf

Evides Waterbedrijf levert lekker en betrouwbaar drinkwater in het zuidwesten
van Zuid-Holland, Zeeland en op de Brabantse Wal. Duurzaam en van hoge ...
https://www.evides.nl/

Maar, kan ook zijn dat er bij jullie niets in zit.
Ligt er aan waar het water vandaan komt.

dit zijn de waarden van het drinkwater hier

Meetresultaten voor Waterproductiecentrum Velm
Uw locatie: Sint-Truiden
Parameter Gemiddelde Eenheid Norm (maximum toegelaten waarde)
Aluminium (Al) 18.01 �g/l 200.0
Calcium (Ca) 141.8 mg/l 270.0
Chloride (Cl) 42.68 mg/l 250.0
Fluor (F) < .4 mg/l 1.5
Ijzer (Fe) < 20 �g/l 200.0
Geleidbaarheid 787.99 �S/cm 2100.0
Kalium (K) 4.26 mg/l -
Magnesium (Mg) 20.28 mg/l 50.0
Mangaan (Mn) < 5 �g/l 50.0
Ammonium (NH4) < .3 mg/l 0.5
Nitriet (NO2) < .015 mg/l 0.1
Nitraat (NO3) 17.64 mg/l 50.0
Natrium (Na) 13.18 mg/l 200.0
Zuurstof (O2) 7.61 mg/l -
Lood (Pb) < 5 �g/l 25.0
Sulfaat (SO4) 77.7 mg/l 250.0

zit er hier silicaat tussen want er wordt niet meer vermeld.

Nee,zie het er niet bij.
Dus,geen silicaten.

Heb je WEL gelijk de waterwaarden,he.

Bertus je spreekt daar van flink wat snelgroeiers bij te zetten. Maar als ik die zet dan moet ik de bestaande beplanting voor een deel er uit halen en vervangen door de snelgroeiers, en deze dan weg doen en later opnieuw te kopen want hoe moet ik het dan doen?

Gewoon wat snel groeiers bijzetten.
Kan alles laten staan.
Hou er wel rekening mee dat de snel groeiers heel wat nitraat verbruiken waardoor de rest van de planten misschien een tekort krijgt.
Dit moet je even in de gaten houden.

Ik dien wel al plantenvoeding toe zoals Easy-Life ProFito en Ferro en ik heb ook No3 en Po4 om toe te dienen maar dit durf ik niet echt te gebruiken want ik heb geen betrouwbare testers.

Kijk even voor wat losse tests of zoek iemand in de buurt die even wil testen🙂

Ik ken hier in de buurt geen mede aquariaan, en ik had het water ook al eens laten testen in de lfs en wat doen ze daar gewoon een multi test strip nemen. En de resultaten zijn maar te raden zonder enige garantie op betrouwbaar zijn.
Ik kan hier nog bij vermelden dat ik geen vis bestand heb. Kan het dan mislopen als ik deze bemesting toevoeg met de aangegeve dosering zoals op de verpakking staat, en ook zonder de snelgroeiers?

Dan zou ik gewoon even kijken voor een goeie test. Dit is nooit weggegooid, zeker niet met plantenvoeding en iets dergelijks.
Met vissen zal er meer nitraat zijn wat goed is voor de planten.
En wat op de verpakking staat zal altijd anders uitpakken.
Want hoeveel planten heb je speelt daar een g rote rol in.
En dan je verlichting nog.
Het is slim om gewoon te meten en van daaruit gezien kijken of je meer of minder toe moet voegen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan