Wat is er nieuw

Nieuw ingerichte bak (19951995)

• Onderwerp starter Onderwerp starter 19951995
  • Startdatum Startdatum
1

19951995

Guest
Hallo iedereen

Wat vinden jullie van mijn aquarium ?
Ik ben pas sinds 4 weken geleden begonnen.
Mijn visbestand is: 7guppen, 6 platies, 2 zwaarddragers, 6 kardinaaltetra, 2 Ancistrus cf cirrhosus
Ik kan alle tips gebruiken 🙂

135524_0_82_20151021_172124.jpg

Ziet er leuk uit. Heb je links daar Anubia staan want die mag niet met de wortelstok in de bodem namelijk.
De rode planten die ik zie zullen snel hoger worden en die staan dan denk ik beter op de achtergrond.
Je hebt levendbarenden zie ik dus je zult binnenkort wel snel uitbreiding hebben in je bak 😉.
Voor de rest leuk bakje hoor en laat de planten maar lekker groeien de komende periode.

Ik hoop dat de bak wel zo n 4 weken heeft ingedraaid.

Hallo dank u voor de reactie 🙂
Het is inderdaad anubia, hoe moeten deze dan worden geplant ?
Ze staan er net in ..

De bak heeft idd lang genoeg ingedraaid !

Goed dat hij is ingedraaid.
Die Anubia kun je op hout of steen opbinden of in de bodem maar dan wel zo dat de wortelstok niet in de bodem staat.
De dunne gewone wortels die de plant krijgt die mogen wel gewoon in de bodem maar niet de wortelstok.

Grappig bakje hoor....ben het wel met de opmerkingen van John eens kwa planten

Oke dat wist ik niet ! Ik heb nu wel geen visdraad ter beschikking..
Zijn er nog andere manieren om ze vast te binden ?

Dat heb ik wel maar ik wist niet dat dit geschikt was, thanks !

Niet te strak aan trekken hoor

Komt niet op 1 dag aan denk ik dus ik zou visdraad gaan halen. Zo n tierap is wel echt zichtbaar denk ik en nogal grof.

- De Zwaardplanten aan de achterkant worden al snel 25cm breed.Ze staan te dicht op elkaar en op de achterkant.

- De Bodem is wel erg dik en te grof van structuur waardoor er veel vuil tussen gaat zitten.

- Guppen, Platy's en Zwaarddragers wensen een hoofdzakelijk plantaardige voeding. Malawi of Guppenvlokken zijn daarom zeer aan te raden.

- kardinalen willen zacht en zuur water en een hogere temperatuur (een graad of 26) dan je Zwaarddragers en platy's die liever harder en koeler (een graad of 22) water wensen.

Je bak oogt erg Amerikaans. Alleen mis ik dan nog wat nep-planten. 😉

Leuk bakje hoor, daar zal je vast veel plezier aan beleven

De bodem ga ik nog veranderen maar ik laat eerst alles wat op punt komen voor ik er nog iets aan verander. Heb al 1 aan mijn kienhout gehangen !

146882_0_82_20151021_201517.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan